  • 11. Data: 2008-06-21 08:29:26
    Temat: Re: Dotacja z UP - de minimis
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jun 2008, cef wrote:

    > Bardzo ciekawa koncepcja. Na jakiej podstawie zatem można odliczyć ten VAT,
    > skoro zakup nie jest kosztem? Jest na to jakiś szczególny przepis w ustawie

    Tak się zastanawiam, czy przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 88
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się
    do nabywanych przez podatnika:
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym,
    z wyjštkiem przypadków, gdy brak możliwoœci zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpoœrednim
    zwišzku ze zwolnieniem od podatku dochodowego;
    ---

    ...nie daje jakiejś okazji.

    > czy to tylko takie gadanie o "jakby" prezenciku i "jakby" odliczeniu?

    Ja zastrzegam, że tylko gdybam!

    > A jak amortyzują ryczałtowcy?
    > No właśnie tak - bez wrzucania rat w koszty.

    Dla porządku - owej amortyzacji u ryczałtowca dokonuje się dopiero
    w momencie próby "wyjścia z ryczałtu" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-06-21 14:49:38
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl>

    Użytkownik "MW"

    > Powyzej tez - jesli nie beda dotyczyly srodka trwalego. Np. jesli uznasz,
    > ze dany sprzet bedziesz uzywac krocej niz rok.

    Fakt.

    > Tutaj mam watpliwosci. Z tego, co pamietam, kiedys na grupie panowal
    > poglad, ze nie mozna - w przypadku dotacji z UP najpierw kupuje sie
    > sprzet, a dopiero potem zaklada firme, wiec dokonujac zakupu nie jest sie
    > jeszcze podatnikiem VAT... Cos sie zmienilo w tej sprawie?

    Trzeba zakupic sprzet do 30 dni od daty załozenia DG.

    > Lub - jak napisalem wyzej - potraktowac jako wyposazenie i wtedy jest
    > koszt.

    To jest dla mnie nieco niejasne - czyli kupuje np. komputer za 4000 netto -
    stwierdzam ze bede go uzywac 11 m-cy i to wystarczy? Po 11 m-cach musze go
    sprzedac czy jak?

    --
    pozdrawiam
    fi_ona

  • 13. Data: 2008-06-21 14:54:22
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Anax WRC"

    > . Pamietaj tylko zeby trzymac wszystkie zakupy przez rok. Panie przychodza
    > na kontrole do siedziby i robia zdjecia wszystkiego co jest w spisie
    > kupionych rzeczy:)

    Slyszalam ze trzeba okleic sprzet naklejkami unijnymi.

    > nie chcialoby mi sie ponownie starac o te kase. Zabezpieczenia jak przy
    > kredycie na 1 mln...

    Zabezpieczenia faktycznie mają przegięte - ale, zważywszy że dotacje
    przyznaje się bezrobotnym, to w sumie nic dziwnego :)

    --
    fi_ona

  • 14. Data: 2008-06-21 18:20:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "fi_ona" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To jest dla mnie nieco niejasne - czyli kupuje np. komputer za 4000
    > netto - stwierdzam ze bede go uzywac 11 m-cy i to wystarczy? Po 11 m-cach
    > musze go sprzedac czy jak?

    Art 22e.1.
    trochę rachunków i odsetki :-)

  • 15. Data: 2008-06-22 22:38:08
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl>

    Użytkownik "cef"

    > Art 22e.1.
    > trochę rachunków i odsetki :-)

    w/w artykul dotyczy sytuacji, gdy uzywam srodka wiecej niz te 11 mcy, a
    zadeklarowałam 11. Ale, zeby nie podpaść pod ten artykul, to musze sprzedac
    środek? Czy są jakieś inne 'formy' zakończenia używania?

    Być może lamerskie pytanie, ale dużo naraz tych przepisów :-)

    --
    pozdr
    fi_ona

  • 16. Data: 2008-06-23 20:59:37
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

> [...]

    > ustawie
    > czy to tylko takie gadanie o "jakby" prezenciku i "jakby" odliczeniu?

    nie pamietam skad mie sie to wzielo, ale wiem ze dlugo szukalem, pytalem itd
    wiec ze tak powiem "na pałe" tego nie robilem:)
    tu jest jeden watek
    http://www.biznesforum.pl/co-z-vatem-od-dotacji-vt11
    166.html

    moze to stad ze zakup jest kosztem ale nie moze zostac odliczony od podatku
    bo jest z dotacji, natomiast VAT moge odliczyc bo jest to zakup jest
    zwiazany z prowadzona dzialalnoscia...
    w zasadzie podobnie mi powiedziano w US
    pzdr
    Anax

  • 17. Data: 2008-06-23 21:02:58
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

> [...]
    > ustawie
    > czy to tylko takie gadanie o "jakby" prezenciku i "jakby" odliczeniu?

    i jeszcze to znalazlem
    http://www.podatki.egospodarka.pl/24451,Zakupy-sfina
    nsowane-z-dotacji-a-odliczenie-VAT,1,65,1.html
    pzdr
    Anax

  • 18. Data: 2008-06-24 16:13:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anax WRC wrote:

    > VAT moge odliczyc bo jest to
    > zakup jest zwiazany z prowadzona dzialalnoscia...

    Tak coś czułem, że ten "łamaniec" art 88
    będzie miał zastosowanie.

  • 19. Data: 2008-06-29 15:28:43
    Od: "MW" <n...@e...com>

    > w/w artykul dotyczy sytuacji, gdy uzywam srodka wiecej niz te 11 mcy, a
    > zadeklarowałam 11. Ale, zeby nie podpaść pod ten artykul, to musze
    > sprzedac środek? Czy są jakieś inne 'formy' zakończenia używania?

    http://www.vat.pl/wycofanie_z_firmy_wyposazenie_1637
    .php
    Uwaga - moze bedzie trzeba zwrocic odliczony VAT (rowniez opisane na podanej
    stronie).

    Pozdrowienia
    Michal