  • 1. Data: 2009-04-23 14:33:24
    Temat: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    być może będe musial pozyczyć ojcu pieniądze
    jakies 20 tys na 2-3 dni

    wszystko odbędzie się przelewami

    czy US może się do tego doczepić jakoś?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2009-04-23 14:45:25
    Temat: Re: pożyczka - nie pożyczka - a co na to US
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > być może będe musial pozyczyć ojcu pieniądze
    > jakies 20 tys na 2-3 dni
    > wszystko odbędzie się przelewami
    > czy US może się do tego doczepić jakoś?

    A US'y mają wgląd w konta prywatne?

  • 3. Data: 2009-04-23 15:12:08
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Baloo pisze:
    > "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A US'y mają wgląd w konta prywatne?

    hgw
    ja mysle, ze zawsze moze ktos mnie sprawdzic
    ze sprzedałem 5 rzeczy na allegro
    po nitce na moje konto
    a tam suprise :)

    ale powaznie
    to nie jest żaden problem?

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2009-04-23 15:18:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > ja mysle, ze zawsze moze ktos mnie sprawdzic
    > ze sprzedałem 5 rzeczy na allegro
    > po nitce na moje konto
    > a tam suprise :)

    No ale właśnie czy US ma prawo wejść sobie na czyjeś prywatne konto, bez
    żadnego powodu?
    Jakieś takie orwellowskie to dla mnie jest ;-)

    > ale powaznie
    > to nie jest żaden problem?

    Powiem tak - nie mam bladego pojęcia, jak to wygląda od strony prawnej, ale
    sam robiłem takie przelewy wielokrotnie (pożyczki do znajomych, zwroty
    pożyczek do rodziców itp.) i nigdy nie przyszło mi do głowy, że może być w
    tym jakiś "haczyk".

  • 5. Data: 2009-04-23 17:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Baloo wrote:

    > No ale właśnie czy US ma prawo wejść sobie na czyjeś prywatne konto, bez
    > żadnego powodu?

    Nie ma.
    Ale chodziło o przypadek, kiedy z jakiejś przyczyny wejdzie.

    Ad rem: a może by tak weksel wystawić...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-04-23 17:24:49
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie ma.
    > Ale chodziło o przypadek, kiedy z jakiejś przyczyny wejdzie.
    >
    > Ad rem: a może by tak weksel wystawić...
    podkręć jasność prosze..

    --
    pozdros
    icek

  • 7. Data: 2009-04-23 17:32:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-23, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > podkręć jasność prosze..

    Od weksla nie ma chyba PCC.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-04-23 17:34:04
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-04-23, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Od weksla nie ma chyba PCC.

    ale po co weksel, nie rozumiem tego konceptu :)

    i od czego (jeśli nie weksel) miałbym placić PCC ?

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2009-04-23 17:37:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-23, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > ale po co weksel, nie rozumiem tego konceptu :)
    > i od czego (jeśli nie weksel) miałbym placić PCC ?

    Nie Ty, a ojciec. Od pożyczki którą mu udzielisz
    powyżej dozwolonego limitu (AFAIK dozwolony to jest
    5k raz na ileś lat od jednej osoby).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-04-23 17:48:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Nie Ty, a ojciec. Od pożyczki którą mu udzielisz
    > powyżej dozwolonego limitu (AFAIK dozwolony to jest
    > 5k raz na ileś lat od jednej osoby).

    A czy pokrewieństwo ma tu jakieś znaczenie?