  • 11. Data: 2009-04-17 11:09:25
    Temat: Re: Duży może więcej?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Friday, April 17, 2009, 9:17:49 AM, you wrote:

    > Rychło w czas:
    > http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_
    nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php

    Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
    skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
    obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
    odniesienia na fakturze korygującej odnoszą się do obu faktur?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-04-17 11:21:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spp,

    > A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

    Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
    obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-04-17 11:26:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
    > obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.

    Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
    ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na
    optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i
    zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.

    Tym samym przychód allegro jest przychodem allegro i nic nikomu do
    tego, czy zostanie to zapłacone na ponowną wysyłkę faktur, na nowy
    samochód dla prezesa i dyrektorów, czy też na wakacje ze SPA pracowników
    wyższego szczebla.

    Kiedyś - chyba w radiu maryja - był taki egzotyczny pomysł, aby w
    sklepach producenci podawali koszty wytworzenia danego towaru, dodawali
    X% i to by była cena.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-04-17 11:39:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

> [...]
    > optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i
    > zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.

    Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
    miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
    "zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
    proporcjonalnie.
    Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
    sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
    "pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
    Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
    świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
    na tym samym poziomie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-04-17 11:41:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
    > świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat

    Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
    mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do
    zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
    wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-04-17 11:56:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    [...]

> [...]
    > zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
    > wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

    Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
    miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
    sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
    ubezpieczenia grupowego SS również.
    A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
    wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
    ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
    konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
    bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
    pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
    naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
    opłat :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2009-04-17 12:00:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    > pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
    > naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka

    Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
    zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby ją wprowadzili bez
    względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-04-17 12:36:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 13:09:25 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
    > odniesienia na fakturze korygującej odnoszą się do obu faktur?

    Skoro wystawili błędną fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,
    a nie nieszczenie + podmianka na fałszywą.
    Anulować też się nie da w ten sposób w który proponują, bo numer
    anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiają drugą fakturę
    z tym samym numerem, mającą udawać pierwowzór.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-04-17 12:43:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php
    > Skoro wystawili błędną fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,

    Nie wystawili błędnej faktury. Wysłali drugi egzemplarz poprawnej
    faktury za marzec 2008 roku.

> [...]
    > anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiają drugą fakturę
    > z tym samym numerem, mającą udawać pierwowzór.

    Mylisz się - chyba nie widziałeś na oczy tego, co wysłało Alledrogo -
    wysłali fakturę za marzec 2008 roku. Całkowicie poprawną. Faktury za
    marzec 2009 roku, która mogłaby podlegać korekcie _nie_ wysłali.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2009-04-17 13:51:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    [...]

    > Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
    > zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby ją wprowadzili bez
    > względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.

    Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
    monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl