  • 11. Data: 2011-02-28 13:29:09
    Temat: Re: Działalność Gospodarcza i pensja z etatu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011, Patryk Włos wrote:

    [...do Liwiusza...]

    > Stąd, że w pierwszych latach będę miał minimalne przychody

    To weź i ustal sam ze sobą, czy w końcu będziesz miał przychody
    (być może minimalne) czy nie? ;)

    > Ja to rozumiem tak, że na początku płacę te 300 zł, po czym odliczam - no
    > właśnie, i co dalej?

    Nic.
    1,25% zapłacisz z już opodatkowanego dochodu i nikt Ci tego nie odda.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-02-28 15:01:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > a nie DG typowo usługową. Mam niezłe przychody z etatu, więc stać mnie na
    > to.

    I wlasnie dlatego powstalo pojecie "zrodel przychodow".
    Koszty odliczasz tylko od zrodla przychopdow, z ktorymi sa powiazane.
    Mozesz dokladac z wynagrodzenia do przynoszacej straty DG. ale na swoj
    wlasny koszt a nie czesciowo na koszt fiskusa - na takiej samej zasadzie,
    jak mozesz te pieniadze wydawac na alkohol czy prostytutki.

    Powstala strate mozesz odliczac w latach pozniejszych od dochodu z DG (zdaje
    sie, ze nie wiecej niz 50% rocznie i nie dluzej niz w ciagu pieciu lat
    liczac od roku powstania straty)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-02-28 15:09:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jeszcze jedno proste pytanie: jakiej podstawy? Możesz napisać kwotowo?

    2704,31 zl miesiecznie.

    Bedziesz placil od tego: 9% x 2704,31 =243,39 zl
    a odliczyc bedziesz mogl 7,75% x 2704,31 = 209,58 zl

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2011-02-28 15:35:06
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-28, o godz. 16:01:13
    "SDD" <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Mozesz dokladac z wynagrodzenia do przynoszacej straty DG. ale na
    > swoj wlasny koszt a nie czesciowo na koszt fiskusa

    Koszty kosztami ale już przychody ładnie się sumują żeby
    wskoczyć do wyższego progu skali - a ponieważ to jest na nasz koszt, to
    można

    Tomek

  • 15. Data: 2011-02-28 15:43:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 2011-02-28, o godz. 16:01:13
    "SDD" <s...@t...pl> napisał(a):

    >Koszty kosztami ale już przychody ładnie się sumują żeby
    >wskoczyć do wyższego progu skali - a ponieważ to jest na nasz koszt, to
    >można

    Zawsze mozesz wybrac liniowke, ryczalt, karte, nierzad lub szara strefe :)
    W kazdym razie, gdyby sie koszty sumowaly, to chyba bysmy byli panstwem o
    najwiekszej ilosci zarejesttrowanych DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2011-03-01 21:01:50
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Pytanie dodatkowe: da się ten cały proces zabawy z ZUS i US
    > zorganizować tak, aby zajmowała się nim zewnętrzna firma księgowa?

    Da się, i taki sposób bardzo polecam!
    Z całym szacunkiem, ale Twoje pytania wskazują na zerowe wiadomości z
    tej dziedziny. Jeśli zechcesz sam poprowadzić sprawy podatkowe to nie
    unikniesz błędów, mogą Cię one drożej kosztować niż biuro podatkowe. A
    informacje z tego forum traktuj jako wskazówki, każda z nich może
    zawierać błędy. Na tej podstawie wyrób sobie sobie ogólną orientację w
    temacie, której bardzo Ci brakuje.
    Adam

  • 17. Data: 2011-03-01 22:58:41
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-01, o godz. 22:01:50
    adam <a...@g...pl> napisał(a):

    > A informacje z tego forum traktuj jako wskazówki, każda z nich może
    > zawierać błędy.

    Tak jak i informacje uzyskane z 90% biur rachunkowych pod firmą "pani
    krysi".

    Tomek

  • 18. Data: 2011-03-04 11:54:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011, tomek wrote:

    > Koszty kosztami ale już przychody ładnie się sumują

    Nie, przychody też się nie sumują.
    Sumują się dochody :)

    To co prawdopodobnie chciałeś podkreślić, to fakt że nie
    sumują się ze stratami :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-03-04 18:37:54
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-04, o godz. 12:54:29

    > Nie, przychody też się nie sumują.
    > Sumują się dochody :)

    Mea culpa

    > To co prawdopodobnie chciałeś podkreślić, to fakt że nie
    > sumują się ze stratami :D

    Zgadza się, jest to wyższa forma arytmetyki :-)

    Tomek