  • 1. Data: 2003-12-03 15:52:24
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Chcialbym sie dowiedziec czy moge przed podanym we wniosku o wpis do
    ewidencji terminem rozpoczecia dzialalnosci dokonac zakupow na fakture ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-03 17:40:24
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Patryk wrote:

    >+ Witam
    >+ Chcialbym sie dowiedziec czy moge przed podanym we wniosku o wpis do
    >+ ewidencji terminem rozpoczecia dzialalnosci dokonac zakupow na fakture ?

    A to IMO zależy czego. I czy ci się opłaci (VAT !).
    Towary handlowe i środki trwałe[1] "oczywiście" są opisane w przepisach,
    więc możesz (takoż "oczywiście" VAT ci przepadnie - jak nie chcesz
    być VATowcem to bez znaczenia).
    Dla "innych wydatków", jak to dawno temu Orka określiła, "brak
    podstaw prawnych żeby wciągnąć na DG" :)

    [1] ŚT, ale najwyraźniej *nie* WNiP !

    Nadto - IMO od momentu "faktycznego rozpoczęcia DG", a nie "terminu
    podanego na wpisie". Tłumacząc na polski: przynajmniej niektóre wydatki
    mogą być IMO potraktowane jako "podejrzenie prowadzenia DG" i w razie
    rozpoczęcia DG po dacie "planowanej w zgłoszeniu" obawiałbym się
    generowania pytań "czy na pewno Pan nie prowadził"...
    I jak widzę (z innych wątków) nie ja jeden "bym się obawiał" (znaczy,
    że nie w każdym temacie kłócę się z PiracyOEM ;) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-03 20:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ A to IMO zależy czego. I czy ci się opłaci (VAT !).
    >+ Towary handlowe i środki trwałe[1] "oczywiście" są opisane w przepisach,

    Zapomniałem o szczególe, więc aby jasność była: owe towary
    handlowe i ŚT "do późniejszego wpuszczenia w DG" należy IMO
    & AFAIK kupić *osobiście*, czyli nie "na działalność" a "na
    siebie" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)