    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza - samozatrudnienie
    Date: Tue, 16 Jan 2007 10:04:03 +0100

    On Tue, 16 Jan 2007, latet wrote:

    > Co za podly szantażysta! Etatem grozi, bandyta jeden!

    :)
    Tak przy okazji - punkt widzenia zależy od p. siedzenia, przypomnę
    iż relatywnie niedawno ktoś przedstawiał takie formy samozatrudnienia
    jako "szantaż pracodawcy", nie przyjmując do wiadomości że całkiem
    sporo jest przypadków odwrotnych.

    > Zarty zartami, ale mysle ze w przypadku handlowcow
    > nie bedzie trudno sensownie udowodnic, ze zleceniobiorca
    > nie spełnia jednego ze slynnych 3 warunków. Odpowiednio
    > zmodyfikowana umowa powinna wystarczyc. Np. dopisywac
    > do umów kary umowne za rozne błędy itp. Aby mieć ten
    > element ryzyka. Poza tym zapisy o koniecznosci pracy
    > na wlasnym sprzecie, bo zleceniodawca żadnego nie zapewnia.
    > Także - koniecznie - brak ustalonych godzin pracy.
    > No i co najwazniejsze - brak ustalonego, stałego wynagrodzenia.

    Jak czytałem pytanie, to sobie myślałem czy oni tam jakiejś
    formy "premii od obrotu" nie mają.
    A jeśli tak, to bym przeczytał dokładnie rozdział Kodeksu
    Cywilnego dotyczący działalności agencyjnej.
    Razem ze sławnym "agent w zakresie ... swojego przedsiębiorstwa...".

    pzdr, Gotfryd