  • 1. Data: 2007-08-31 22:46:26
    Temat: Dzialalnosc "internetowa" w PL a przeprowadzka do UK
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Obecnie pracuje na etacie i prowadze pewna dzialalnosc gospodarcza z
    wykorzystaniem internetu.
    Uslugi sa dla Polakow - wszysko zalatwiane przez internet. Moge to wykonywac
    praktycznie z dowolnego zakatka kuli ziemskiej. Dzialalnosc jest
    zarejestrowana w PL - z racji pracy na etacie place tylko zdrowotne.
    Planuje wyjazd do UK. Poniewaz dzialalnosc jest dochodowa, nie zamierzam z
    niej rezygnowac - w UK planuje podjac jakas prace na pol etatu (wyjezdzam
    glownie z mysla o kobiecie).

    Do prawidlowego funkcjonowania dzialalnosci niezbedne sa konta w polskich
    bankach - obecnie doskonale sprawdza sie tandem Inteligo-mBank.

    Rozwazam dwie opcje - nadal mam dziaialnosc zarejestrowana w PL - bede
    musial - przy zakonczeniu pracy zarejestrowac sie do ubezpieczen spolecznych
    i placic haracz dla ZUS w wysokosci sami wiecie jakiej... Dla sluzb
    fiskalnych w kraju w zasadzie fakt mojego wyjazdu za granice pozostanie
    niewidoczny - na konta ZUS wplywaly beda skladki, na konta US zaliczki. Raz
    do roku moge pojawic sie w PL zlozyc zeznanie roczne... Klienci placac mi za
    uslugi wplacac beda pieniadze na polskie konto i wpisywac moj polski adres,
    nawet nie bedac swiadomymi tego, ze nie przebywam w PL (chyba, ze beda
    chcieli zadzwonic). Czy w takiej sytuacji moge tez swiadczyc uslugi w UK
    (np. naprawa komputerow itp. - mam bowiem zarejestrowany rowniez i taki
    profil dzialalnosci). Czy musze wtedy jakos zieniac wpis w ewidencji (ze
    uslugi beda wykonywane poza PL)? Czy rozliczac sie bede musial jakos z
    brytyjskim fiskusem, czy tylko z polskim? Czy jako adres zamieszkania i
    przechowywanie PKPiR moge podac skarbowce adres brytyjski? Czy zatrudnienie
    w UK (i odprowadzanie skladek na ichnie ubezpieczenia) pozostaje ma wplyw na
    podleganie obowiazkowi ubezpieczen w ZUS (i vice versa)?

    Druga opcja - wyrejestrowanie DG w PL i rejestracja w UK. Co wtedy? Co z
    rachunkami bankowymi? Czy mBank i Inteligo pozwola mi na zmiane danych
    rachunku i podanie adresu brytyjskiego? Czy bede musial zmienic numer
    rachunku (zlikwidowac obecne i otworzyc nowe)? Moim internetowym Klientom
    nie wystawiam rachunkow - ksiegowanie odbywa sie na podstawie wplywow na
    konto - czy nie bedzie z tym problemu przed brytyjskim fiskusem? Ile bede
    placil na brytyjski odpowiednik ZUS-u?

    Prosze o wypowiedzi, wskazowki i dywagacje :) A moze osobiste wrazenia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-09-01 09:05:43
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    I na to jest od dawna sposób. Na przykład www.tlenofon.pl

    --
    andrzej

  • 3. Data: 2007-09-01 10:04:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Co w wypadku, gdy w PL tylko wyrejestruje sie z ZUS, po czym zarejestruje w
    UK.
    Czy moge zarejestrowac sie w brytyjskim ZUSie jako podstawe podajac DG w
    Polsce. Czy ZUS bedzie mogl mnie skutecznie scigac za nieplacenei skladek,
    gdy wykaze, ze placilem skladki na jego brytyjski odpowiednik?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-09-01 12:57:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 1 Sep 2007 12:04:24 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > Polsce. Czy ZUS bedzie mogl mnie skutecznie scigac za nieplacenei skladek,
    > gdy wykaze, ze placilem skladki na jego brytyjski odpowiednik?

    Jaki tam odpowiednik ? Co ma polski ZUS z "ZUSem" brytyjskim wspolnego ??:)

    Zasada jest prosta - albo prowadzisz dzialalnosc w Polsce i eksportujesz
    uslugi za granice do UK (i wtedy oplacasz wszystko tylko w PL) albo
    prowadzisz dzialalnosc w UK i placisz ichniejsze haracze (+ po powrocie do
    kraju jakostam sie musisz z naszym US rozliczyc z tych zarobionych
    pieniedzy).

    Albo tez prowadzisz dzialalnosc w PL i w UK i placisz podwojny haracz. Dla
    Polakow wystawiasz polskie faktury z dzialalnosci PL, a dla Anglikow
    angielskie z dzialalnosci UK :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2007-09-01 13:29:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:1dk77j5k08628.1s6znhw4zx9bm$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > prowadzisz dzialalnosc w UK i placisz ichniejsze haracze (+ po powrocie do
    > kraju jakostam sie musisz z naszym US rozliczyc z tych zarobionych

    Czyli np. majac zarejestrowana DG w Polsce moge fizycznie przebywac w UK i
    np. od czasu do czasu skonfigurowac komus kompa i wystawic polski rachunek?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-09-01 13:55:35
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-09-2007 o 15:29:10 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli np. majac zarejestrowana DG w Polsce moge fizycznie przebywac w UK
    > np. od czasu do czasu skonfigurowac komus kompa i wystawic polski

    Jeżeli mówimy o zgodzie z prawem, to zmiany stanu faktycznego nalezy
    zgłaszać.
    A DG rejestrujsz w miejscu stałego pobytu - więc jeśli to miejsce jest
    poza polską
    to lipa. Do tego faktycznie też będziesz działał poza polską, więc IMVHO
    jako
    zwykły człowieczek nie możesz mieć tutaj legalnie DG.

  • 7. Data: 2007-09-01 14:08:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgłaszać.
    > A DG rejestrujsz w miejscu stałego pobytu - więc jeśli to miejsce jest

    A od kiedy (od ktorego momentu) - w przypadku wyjazdu - miejsce pobytu w UK
    staje sie miejscem stalego pobytu a przestaje nim byc adres zameldowania w
    PL?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-09-01 14:09:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-09-2007 o 16:08:47 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > UK
    > staje sie miejscem stalego pobytu a przestaje nim byc adres zameldowania

    Chodzi o zamiar stałego pobytu :) IMVHO może to byc od pierwszego dnia

  • 9. Data: 2007-09-01 14:32:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Chodzi o zamiar stałego pobytu :) IMVHO może to byc od pierwszego dnia

    A jesli ja sie na razie waham i nie chce na stale? :)

    Pozdrawiam
    SDD