  • 11. Data: 2008-09-09 12:07:14
    Temat: Re: Działalność (na ryczałcie) + etat + inne
    Od: pracus <p...@g...com>

    On 9 Wrz, 13:55, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Ryczałt to nie zasady ogólne.

    Ech, no tak, pokręciłem :)
    A gdybym rozliczał podatek na zasadach ogólnych?

    A jak z tym architektem (drugi post w wątku)?

  • 12. Data: 2008-09-09 12:30:06
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 14:07, pracus <p...@g...com> wrote:

    > Ech, no tak, pokręciłem :)
    > A gdybym rozliczał podatek na zasadach ogólnych?

    To bys skladal tylko PIT-36

    > A jak z tym architektem (drugi post w wątku)?

    A nie wiem, wyszedl gdzies ;-)

  • 13. Data: 2008-09-09 12:52:10
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    r...@o...pl napisal:
    > wiec sila rzeczy byly coroczne tarcia budzetowe. Wymyslili wiec ze
    > wyodrebnia wiec z podatku skladke
    > zdrowotna w wysokosci 7,5%, a wiec podatek skladal sie z podatku
    > wlasciwego 92,5% oraz skladki zdrowotnej 7,5%

    No i mieli dwie mozliwosci: dac stawke procentowa od globalnego
    funduszu wynagrodzen (kwota wymagana/funduszu wynagrodzen),
    albo dac stawke poglowna (kwota wymagana/liczba ubezpieczonych).
    Na nasze nieszczescie i dla ukrycia pasozytnictwa rolniczego
    wybrano wariant procentowy. I efekt jest taki, ze za cos
    nazywane 'ubezpieczeniem' placimy nierowno. Kant piramidalny!
    A kantem do kwadratu bedzie wprowadzenie DODATKOWYCH ubezpieczen,
    bo wowczas taki mikry platnik procentowy doubezpieczy sie i za
    kwote sumarycznie NIZSZA od mojej uzyska swiadczenia znacznie
    WYZSZE od moich. Pasozytnictwo sponsorowane przez polityczny klientyzm.
    Koszmar polski!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2008-09-09 13:52:27
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 14:52, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    Wszytsko gra oprocz tego:

    > (kwota wymagana/liczba ubezpieczonych).

    Kwota wymagana -> +INF

  • 15. Data: 2008-09-09 20:04:48
    Od: pracus <p...@g...com>

    On 9 Wrz, 14:30, r...@o...pl wrote:

    > A nie wiem, wyszedl gdzies ;-)

    A wyszedł jako wykonawca wolnego zawodu w znaczeniu ustawy o
    zryczaltowanym podatku czy nie? :)

  • 16. Data: 2008-09-10 08:24:07
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 22:04, pracus <p...@g...com> wrote:

    > A wyszedł jako wykonawca wolnego zawodu w znaczeniu ustawy o
    > zryczaltowanym podatku czy nie? :)

    Na moj gust - skoro definicja wolnego zawodu jest katalogiem
    zamknietym,
    a do tego jest wylaczenie na "inne" wolne zawody, to architekt sie nie
    lapie
    na ryczalt. Tylko to co enumeratywnie wymienione.

    Jesli masz watpliwosci mozesz zlozyc wniosek o wiazaca interpretacje,
    od 20. wrzesnia promocja za 40zl.

  • 17. Data: 2008-09-10 09:26:13
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    r...@o...pl pisze:
    > Na moj gust - skoro definicja wolnego zawodu jest katalogiem
    > zamknietym, a do tego jest wylaczenie na "inne" wolne zawody, to architekt sie nie
    > lapie na ryczalt. Tylko to co enumeratywnie wymienione.

    Warto to sprawdzić dokładnie bo może być tak jak z usługami
    fotograficznymi - można sie rozliczać na zasadach ogólnych lub karcie
    podatkowej, ale są wyłączone z ryczałtu ewidencjonowanego.

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 18. Data: 2008-09-10 15:44:00
    Od: pracus <p...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:24, r...@o...pl wrote:
> [...]
    > lapie
    > na ryczalt. Tylko to co enumeratywnie wymienione.

    A gdzie ten katalog dorwać? :)
    To znaczy ten, który mówi, że architekt jest wolnym zawodem.

  • 19. Data: 2008-09-10 22:22:08
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 17:44, pracus <p...@g...com> wrote:

    > A gdzie ten katalog dorwać? :)
    > To znaczy ten, który mówi, że architekt jest wolnym zawodem.

    Sam wkleiles:

    Art. 4.
    1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    (...)
    11) wolny zawód - (...)

    Dla tej ustawy wolnym zawodem jest tylko to, co w tej definicji.
    A ze definicja jest zamknieta, to architekt IMO wolnym zawodem w
    rozumieniu
    ryczaltu nie jest.

    Swoja droga generuje to paradoks, bo wylaczone z ryczaltu sa wolne
    zawody
    inne niz te w definicji, a przeciez wolne zawody to sa wlasnie te z
    definicji,
    wiec nie ma innych w rozumieniu ustawy o ryczalcie :)