  • 1. Data: 2003-04-20 05:39:12
    Temat: Dzień wolny
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam
    Czy może mi kto szerzej objaśnić art 138.paragraf 1
    Kodeksu Pracy.Dotyczy on pracy w dni świąteczne.
    Pytanie moje zadaję ponieważ przeczytałem ogłoszenie
    w pewnej gazecie , cytuję" 2 maja Urząd Powiatowy
    będzie nieczynny z powodu wykorzystania dnia wolnego za ustawowe święto
    przypadające w sobotę -3 maja"
    Za podstawę prawną podano art 138 KP.

    Witek.

  • 2. Data: 2003-04-20 09:16:08
    Temat: Re: Dzień wolny
    Od: "Karolina" <t...@i...pl>

    Art. 138. § 1. Niedziele oraz święta określone odrębnymi przepisami są
    dniami wolnymi od pracy.

    W KP przyjęto 5-cio dniowy czas pracy, nie mówiący wcale, ze należy pracować
    od poniedziałku do piątku, można np. mieć wolny poniedziałek za pracę w
    sobotę. Święto 3 Maja przypada w sobotę - dzień wolny dla pracowników
    urzędów, stąd ustala się inny dzień dodatkowo wolny.
    Jeszcze jeden taki dzień będzie w listopadzie.

    Zajrzyj jeszcze na tę stronę:

    http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=3832&kip1704

    Pozdrawiam Karolina

  • 3. Data: 2003-04-26 18:14:46
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Karolina" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urzędów, stąd ustala się inny dzień dodatkowo wolny.
    > Jeszcze jeden taki dzień będzie w listopadzie.

    Kto go będzie miał ten go będzie miał :(((((