  • 1. Data: 2007-06-19 17:44:36
    Temat: Egzekucja z konta - kilka pytań
    Od: N <n...@n...cry>

    Niestety nie mogę znaleźć klarownej odpowiedzi na kilka pytań, więc będę
    za nie wdzięczny:
    - czy zawsze i wszystkie egzekucje zaległości wobec ZUS prowadzi US?
    - jakie są koszty egzekucji skarbowej? (przynajmniej orientacyjnie, np.
    dla kwoty 1'000zł i 10'000zł)
    - mam zaległość VAT za marzec i wobec ZUSu od stycznia (ulga dla
    nowych). Dziś właśnie została dokonana egzekucja z konta i nie wiem kto
    to zrobił (w systemie mbanku blokada nie jest oznaczona na czyją rzecz
    prowadzona jest egzekucja). Co jest bardziej prawdopodobne? US po
    niecałym miesiącu od monitu czy ZUS po niecałych 6 miesiącach?

    z góry dzięki za odpowiedzi.

    A przy tym pręga dla mbanku. Odradzam korzystanie osobom prowadzącym DG.
    Egzekucja została przeprowadzona jednocześnie z 4 rachunków i choć
    została już potrącona to blokada jest na wszystkich 4 rachunkach do
    wysokości kwoty egzekucji. Jeśli egzekucja by była na kwotę 1 tys. zł i
    na każdym rachunku miałbym dokładnie taką kwotę to na weekend
    pozostałbym bez pieniędzy pomimo tego, że wystarczyłaby blokada
    któregokolwiek jednego rachunku.

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2007-06-19 19:12:40
    Temat: Re: Egzekucja z konta - kilka pytań
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.06.2007 N <n...@n...cry> napisał/a:
> [...]
    > prowadzona jest egzekucja). Co jest bardziej prawdopodobne? US po
    > niecałym miesiącu od monitu czy ZUS po niecałych 6 miesiącach?

    IMHO US

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-19 22:20:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jun 2007, N wrote:

    > A przy tym pręga dla mbanku. Odradzam korzystanie osobom prowadzącym DG.

    IMO obrałeś sobie niewłaściwy cel.

> [...]
    > miałbym dokładnie taką kwotę to na weekend pozostałbym bez pieniędzy pomimo
    > tego, że wystarczyłaby blokada któregokolwiek jednego rachunku.

    Ja się nie znam, ale na mój gust to nie jest tak, *podejrzewam* że
    tek kto występował o egzekucję podał wszystkie znane mu numery kont.
    I to występujący o egzekucję, a nie bank, spowodował "załatwienie"
    wszystkich kont.
    W takim układzie nie gra roli fakt czy konta są w różnych bankach (co
    mam nadzieję ułatwi zrozumienie "pułapki") czy w jednym: jeśli bank dostał
    CZTERY (oddzielne) nakazy egzekucji, to musi zablokować cztery konta,
    każde *osobno*.
    Acz IMHO jest to dyskusja na .prawo, czy występującemu o egzekucję
    wolno tak zrobic - podejrzewam że tak, bo np. przy komorniku jest
    tak że podaje mu się "majątek z którego możliwa jest egzekucja",
    dajmy na to ktoś podał listę 4 kont...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-19 22:31:59
    Od: N <n...@n...cry>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Ja się nie znam, ale na mój gust to nie jest tak, *podejrzewam* że
    > tek kto występował o egzekucję podał wszystkie znane mu numery kont.

    Jeśli ten, kto egzekwuje nie wystąpił o mbanku i listę rachunków to ich
    w żaden sposób nie miał.

    > I to występujący o egzekucję, a nie bank, spowodował "załatwienie"
    > wszystkich kont.

    Czy to na pewno jedyna możliwość? W takim razie rachunki pozostaną
    zablokowane aż egzekutor je zwolni?

> [...]
    > mam nadzieję ułatwi zrozumienie "pułapki") czy w jednym: jeśli bank dostał
    > CZTERY (oddzielne) nakazy egzekucji, to musi zablokować cztery konta,

    Raczej wykluczam taką wersję. Egzekutor musiałby wcześniej wystąpić o
    listę rachunków. Dzieje się tak w praktyce od razu na początku egzekucji?

> [...]
    > wolno tak zrobic - podejrzewam że tak, bo np. przy komorniku jest
    > tak że podaje mu się "majątek z którego możliwa jest egzekucja",

    Nikt nie miał listy wszystkich rachunków. Więc albo była dyspozycja
    egzekucji _z wszystkich_ rachunków bez wyszczególniania albo wcześniej
    wystąpiono o taką listę.

    Co o tym sądzisz? Jak to mogło być?
    --
    pzdr

  • 5. Data: 2007-06-20 16:37:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jun 2007, N wrote:

    > Jeśli ten, kto egzekwuje nie wystąpił o mbanku i listę rachunków to ich
    > w żaden sposób nie miał.

    Słusznie. Ale to *mógł* być oddzielny krok (najpierw zapytanie "czy
    ma konta" - i bank podaje wszystkie).

    > Czy to na pewno jedyna możliwość?

    A nie nie.
    Ale wysoce prawdopodobna - dlatego protestuję przeciwko przyjęciu
    a priory że blokada wszystkich kont była inicjatywą (nielogiczną)
    banku.
    Po prostu nie podjerzewam, żeby bank "sam z siebie" podejmował
    dzialania wobec kilku kont, jeśliby egzekucja dotyczyla jednego.
    Przyznam że mogę się mylić i np. istnieje przepis który nakłada
    taki obowiązek (na bank) - ktoś wie?

    > W takim razie rachunki pozostaną zablokowane aż egzekutor je zwolni?

    IMHO trzeba spytać na .prawo :) bo nie wiem.

    > Raczej wykluczam taką wersję. Egzekutor musiałby wcześniej wystąpić o listę
    > rachunków. Dzieje się tak w praktyce od razu na początku egzekucji?

    Nie wiem, ale nie widzę przeszkód.
    O ile dobrze zrozumiałem z postów na .prawo, to przy innej drodze
    - cywilnej, nie administracyjnej - nie jest to nic dziwnego, że
    wierzyciel wskazuje komornikowi iż "dłużnik ma konto w banku X"
    (bez numeru).

> [...]
    > _z wszystkich_ rachunków bez wyszczególniania albo wcześniej wystąpiono o

    Nie wiem, bo nie wiem czy jest możliwa "egzekucja z wszystkich
    rachunków", znaczy jak idzie o zasadę, nie skutek!
    Natomiast dwufazowa operacja (pytanie o nry i egzekucja z listy)
    pewnie tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-06-21 00:18:27
    Od: N <n...@n...cry>

    > Słusznie. Ale to *mógł* być oddzielny krok (najpierw zapytanie "czy
    > ma konta" - i bank podaje wszystkie).

    Mam już tytuł egzekucyjny. Wystawiony był tylko na (jeden) rachunek
    firmowy. :| Tytuł dotyczy dg (VAT), blokady na wszystkich rachunkach.

    > Ale wysoce prawdopodobna - dlatego protestuję przeciwko przyjęciu
    > a priory że blokada wszystkich kont była inicjatywą (nielogiczną)
    > banku.

    j.w.
    Tytuł egzekucyjny na wskazane konto, blokady na wszystkich rachunkach.

    > Po prostu nie podjerzewam, żeby bank "sam z siebie" podejmował
    > dzialania wobec kilku kont, jeśliby egzekucja dotyczyla jednego.

    j.w.
    Nie wiem na razie co o tym myśleć. Z szybkiego zapoznania się z
    egzekucją administracyjną wynika, że bank w takiej sytuacji nie ma prawa
    blokować kolejnych rachunków prywatnych.

    --
    pzdr

  • 7. Data: 2007-06-21 10:22:00
    Od: N <n...@n...cry>

    N napisał(a):
> [...]
    > na każdym rachunku miałbym dokładnie taką kwotę to na weekend
    > pozostałbym bez pieniędzy pomimo tego, że wystarczyłaby blokada

    Podtrzymuję co napisałem i nadal odradzam mBank:
    - mam już tytuł egzekucyjny i wynika z niego niezbicie, że dotyczy
    wyłącznie jednego rachunku (firmowego);
    - zajęcie wykonano jednak na czterech rachunkach (3 prywatne);
    - blokad nie zdjęto automatycznie (lub w ogóle niepotrzebnie założono),
    choć środki do realizacji egzekucji były;
    - tak więc zajęcie wykonano na czterokrotną wysokość;
    - w czasie rozmowy z konsultantką poinformowano mnie, że własne zlecenie
    przelewu w ramach egzekucji jest realizowane bez opłaty 30zł za
    realizację egzekucji (z TOiP). No to złożyłem taką dyspozycję. Jednak
    opłatę i tak naliczono, więc albo konsultantka była niekompetentna
    (błędnie przedstawiła to lub wykonała przelew) albo bank niepotrzebnie
    pobrał prowizję.

    --
    pzdr

  • 8. Data: 2007-06-21 12:44:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2007, N wrote:

    > Mam już tytuł egzekucyjny. Wystawiony był tylko na (jeden) rachunek firmowy.
    > :| Tytuł dotyczy dg (VAT), blokady na wszystkich rachunkach.

    Hm...
    Thx za info, pewnie przypadnie Ci zaatakować na .prawo i .banki!

    > j.w.
    > Nie wiem na razie co o tym myśleć. Z szybkiego zapoznania się z egzekucją
    > administracyjną wynika, że bank w takiej sytuacji nie ma prawa blokować
    > kolejnych rachunków prywatnych.

    Na zdrowy rozum tak właśnie - dlatego zakładałem że jednak jest inaczej
    :(
    No to podpadli.

    pzdr, Gotfryd