  • 1. Data: 2004-01-03 14:59:17
    Temat: Era premia - nagroda
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Witam
    Czy nagrody w programach lojalnosciowych operatorow telefonii komorkowej,
    eg. Era-Premia w Era GSM - w sytuacji gdy telefon jest zarejestrowany na
    "firmę" nalezy jakos ksiegowac do KPiR. Co jesli chce sprzedac taka nagrode
    ?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2004-01-03 22:22:02
    Temat: Re: Era premia - nagroda
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, SDD wrote:

> [...]
    >+ eg. Era-Premia w Era GSM - w sytuacji gdy telefon jest zarejestrowany na
    >+ "firmę" nalezy jakos ksiegowac do KPiR.

    IMHO - tak, jako przychód. Art. 14.2.8.

    >+ Co jesli chce sprzedac taka nagrode ?

    Widzę problem. Nie widzę w ustawie mianowicie możliwości zaliczenia
    przychodu określonego w art. 14.2.8 do kosztu uzyskania *kolejnego*
    przychodu (ze sprzedaży nagrody). Jest tak przy "nieodpłatnych
    świadczeniach" określonych w art. 11.2 czyli "osobistych" (koszt
    określono w art.22.1d), ale skoro w art. 11 określono "z zastrzeżeniem
    art. 14-16" zaś art. 14.2.8 określa co określa... to jest ból :(
    Jeśli się mylę - to krzyczeć !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-04 05:12:06
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > IMHO - tak, jako przychód. Art. 14.2.8.

    Jaka jest wartość (rynkowa) takich punktów w programie lojalnościowym ?
    Nagroda jest wynikiem wymiany punktów.

    Czy ktoś dostał PIT-8C od Ery, Plusa,.... ?

    Punkty są związane ze sprzedażą premiową.
    Jak ktoś nie kupuje cysterny paliwa, to raczej
    nie przekroczy limitu (jednorazowego).

    Punkty można wymienić na np.:
    - długopis
    - 100 SMS-ów
    - kanister na benzynę
    - bon dla "pajacyka" (kto czyni darowiznę ?)

    Wszystko chcesz uznawać za przychód ?

    Czy jak kupię 3 opony a 4 "gratis", to mam ją uważać za przychód ?

    BAH
    PS-a.

    Art. 21. 1. (29) Wolne od podatku dochodowego są:
    68) wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych
    (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz
    konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu,
    ____
    a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość
    tych wygranych i nagród nie przekracza kwoty trzykrotności najniższego
    ____
    wynagrodzenia za pracę, ogłaszanego na podstawie odrębnych przepisów, za
    grudzień roku poprzedzającego rok podatkowy,

    PS-b.
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31577,841045.htm

    PS-c.
    http://www.sodexhopass.pl/main/pol/pages/docs/oferta
    .doc :

    Kiedy osoba fizyczna nie musi płacić podatku?
    Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a i 68, osoba fizyczna nie musi płacić
    podatku w przypadku:
    . świadczeń przekazanych w ramach promocji lub reklamy - jednorazowo do 76
    zł,
    . nagród w ramach sprzedaży premiowej - jednorazowo do 760 zł,
    . nagród w ramach konkursu komunikowanego przez środki masowego przekazu
    (prasa, radio, telewizja) - jednorazowo do 760 zł,
    . nagród w ramach konkursu z dziedziny nauki, kultury, sztuki,
    dziennikarstwa i sportu - jednorazowo do 760 zł,
    . nagród w ramach loterii promocyjnej - jednorazowo do 2.280 zł.

    W powyższych przypadkach organizator nie jest zobowiązany do pobierania
    podatku i składania
    deklaracji PIT-8c lub PIT-8a!

  • 4. Data: 2004-01-05 08:37:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, BAH wrote:

> [...]
    >+ Jaka jest wartość (rynkowa) takich punktów w programie lojalnościowym ?
    >+ Nagroda jest wynikiem wymiany punktów.

    Załóżmy że nie mam pojęcia czym jest "program lojalnościowy".
    W kontekście następnego pytania (odsprzedaż !) powstanie pytanie,
    czy ktoś (pytający, ja, ty, US, UKS, NSA...) ma prawo uznać że
    owe "punkty" MAJĄ czy NIE jakąś wartość rynkową ? :)

    >+ Czy ktoś dostał PIT-8C od Ery, Plusa,.... ?

    Hm...

    Wobec tego argumentu:
    [...]
> [...]
    >+ tych wygranych i nagród nie przekracza kwoty trzykrotności najniższego

    ...oczywiście składam broń :), mój błąd.
    W kwestii czy taki przychód należy wykazać się nie wypowiem,
    ciekaw jestem dalszych opinii (w ustawie tylko zapisano że to
    jest przychód nie podlegający opodatkowaniu, a nie że to nie
    jest przychód !).

    Ale jeszcze OT:

    >+ Czy jak kupię 3 opony a 4 "gratis", to mam ją uważać za przychód ?

    ...jakoś wątpię żeby tak było na fakturze :)
    Pozycja 3+1 opon, wartość X zł jest bardziej prawdopodobna :)
    Powód ? VAT ! (tam nie ma zwolnienia, i od "darowizny luzem"
    trzeba by go odprowadzić :))

    >+ PS-b.
    >+ http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31577,841045.htm

    Acha. Thx ! Rozumiem że to był stan na 2002r a w 2003 był
    już limit ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)