  • 1. Data: 2004-01-03 15:35:22
    Temat: Prywatny samochód ciężarowy w działalności gospodarczej
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Witam w Nowym Roku,

    Mam pytanie:
    Czy konieczne jest prowadzenie ewidencji przejazdów dla samochodu
    CIĘŻAROWEGO będącego własnością osoby prowadzącej działalność gospodarczą,
    jeśli ten samochód ciężarowy nie jest wprowadzony do ewidencji środków
    trwałych ?
    Chodzi oczywiście o możliwość odliczania VAT i zaliczania wydatków
    samochodowych (paliwo, myjnia itp) w KUP.

    Tomek
    KPiR (PIT-5), memoriał, VAT

  • 2. Data: 2004-01-05 08:25:44
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Czy to pytanie jest zbyt trywialne, czy zbyt trudne, żeby na nie ktoś
    odpowiedział ?
    ;-)

  • 3. Data: 2004-01-05 11:25:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    gospodarczą,
    > jeśli ten samochód ciężarowy nie jest wprowadzony do ewidencji

    Nie jest konieczne.

    Jednak zaliczenie wydatku do kosztów
    mozliwe jest tylko pod warunkiem poniesienia
    go w celu uzyskania przychodu i bez jakiegokolwiek
    udokumentowania wyjazdów jest to kłopotliwe.

    W przypadku osobowego wcale nie jest
    inaczej, ale kilometrówka jest pewnego
    rodzaju "wytrychem". Jest kilometrówka
    i limit z niej wynikający i nikt szczególnie się
    nie zastanawia czy koszt był poniesiony
    w wiadomym celu, bez oporów ujmuje się
    w tych kosztach prawie wszelkie wydatki,
    ubezpieczenia itd
    Jak nie ma kilometrówki, to każdy wydatek
    zaczyna się oglądać z kilku stron.

    Ja mam ciężarowy nie będący ŚT
    i prowadzę sobie coś w rodzaju zestawienia jazd
    właśnie w celu wykazania ewentualnej kontroli,
    że jeździłem w konkretnym celu, a nie tak sobie.