  • 1. Data: 2004-03-24 09:05:35
    Temat: zmiana systemu podatkowego - pytanko
    Od: "SJ" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy istnieja jakies przeciwskazania, aby rzad wprowadzil poprawke do naszego
    systemu podatkowego, tak aby:
    - nabywca mogl wprowadzic fakture w koszty (obnizajac nalezny VAT i PIT)
    dopiero po jej zaplacie sprzedawcy,
    - sprzedawca odprowadzal VAT i PIT dopiero po uzyskaniu kwoty od nabywcy za
    fakture.

    Przeciez dla panstwa jest obojetne czy podatnicy rozliczac sie bede na
    obecnych, czy tez na powyzszych zasadach, a jak, szczegolnie malym firmom,
    ulatwi zycie, szczegolnie gdy duza firma nie spieszy sie do uiszczenia
    naleznych kwot za fakture.

    SJ

  • 2. Data: 2004-03-24 09:16:52
    Temat: Re: zmiana systemu podatkowego - pytanko
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SJ napisał:
> [...]
    > systemu podatkowego, tak aby:
    > - nabywca mogl wprowadzic fakture w koszty (obnizajac nalezny VAT i PIT)

    To juz można.
    Przegooglaj archiwa zapytaniem "metoda kasowa".

> [...]
    > obecnych, czy tez na powyzszych zasadach, a jak, szczegolnie malym firmom,
    > ulatwi zycie, szczegolnie gdy duza firma nie spieszy sie do uiszczenia

    Nie bierzesz pod uwage faktu że np. inwestycje finansowane z budżetu to
    pieniądz podatkowy. A więc jak gmina nie zapłaci wykonawcy/dostawcy i
    wykonawca nie zaplaci podatku to budżet jest do tyłu.
    A tak gmina nie płaci, wykonawca płaci podatek a budżet liczy pieniązki
    i zaciera raczki.

    Poza ty... nie ma przeciwskazań do wprowadzia wielu dobrych,
    sprawdzonych i prostych (akurat metoda kasowa do prostych nie należy -
    podwaja biurokrację) rozwiązań. I co z tego? Ktos tam na górze sie tym
    przejmuje?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-24 09:43:04
    Od: "SJ" <k...@p...onet.pl>

    > To juz można.
    > Przegooglaj archiwa zapytaniem "metoda kasowa".
    >
    > Maddy

    "W przypadku metody kasowej obowiązek podatkowy powstaje z dniem
    uregulowania całości lub części należności, nie później niż 90 dnia od dnia
    wydania towaru lub wykonania usługi."

    Czyli metoda kasowa w przypadku nieuczciwego kontrahenta jest gowno warta -
    90dni i i tak trzeba bedzie zaplacic - tylko ze troche pozniej niz obecnie.
    No i druga uwaga "z dniem uregulowania czesci naleznosci" - i znow gowno.

    Zlozylem wlasnie do sadu pozew przeciw gosciowi ktory wisi mi prawie 20tys,
    dzwonie po 3 tygodniach i dowiedzialem sie ze dzwonie za szybko bo
    powinienem najpierw 2 miesiace odczekac na jakas reakcje ze strony sadu.
    Dopiero wtedy, jak nie bedzie z ich strony zadnej reakcji, mam zadzwonic i
    spytac sie co jest grane.

    SJ