  • 1. Data: 2004-05-06 10:46:53
    Temat: FOB I CIF a prawo celne - pilne!!!!!
    Od: "antonina" <...@o...pl>

    Czy ktos pomógłby mi wyjasnić co oznaczają symbole FOB i CIF na fakturach
    zagranicznych - w kontekście prawa celnego.

    Dziękuje
    A.

  • 2. Data: 2004-05-06 11:55:51
    Temat: Re: FOB I CIF a prawo celne - pilne!!!!!
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "antonina" <...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos pomógłby mi wyjasnić co oznaczają symbole FOB i CIF na fakturach
    > zagranicznych - w kontekście prawa celnego.

    Nie wiem dokładnie co masz na myśli pisząc "w kontekście prawa celnego", ale
    w skrócie:
    jeżeli jest FOB to wartość celną do odprawy trzeba powiększyć o koszt
    transportu i ubezpieczenie
    (obecnie do granicy Unii) zgodnie z fakturą transportową.
    jeżeli jest CIF to transport jest wliczony w cenę towaru i "cli" się wartość
    towaru wg faktury handlowej

    Pozdr