  • 1. Data: 2010-03-22 15:43:49
    Temat: FV wewnętrzna na korektę VAT (art.91 ust. VAT)
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam

    Przekazuję ST (sam. osobowy) od którego przysługiwało odliczenie VAT w
    niepełnej wysokości na potrzeby osobiste. W związku z powyższym muszę
    skorygować 3/5 z 60% odliczonego VAT-u (używałem ST 2 lata)

    Jak zaksięgować w rejestrze VAT zdarzenie? w deklaracji pozycja 50 ze
    znakiem ujemnym?

    Wiem, że FV wewnętrzna ale co wpisać do takiej faktury jak koryguję tylko z
    minusem sam VAT?

    4965 (20100322) __________

  • 2. Data: 2010-03-22 16:13:43
    Temat: Re: FV wewnętrzna na korektę VAT (art.91 ust. VAT)
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Auto w <news:ho83td$o9h$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > niepełnej wysokości na potrzeby osobiste. W związku z powyższym muszę
    > skorygować 3/5 z 60% odliczonego VAT-u (używałem ST 2 lata)

    A ile zapłaciłeś?

    > Jak zaksięgować w rejestrze VAT zdarzenie?

    A jak księguje się faktury ze stawką zw.?

    > w deklaracji pozycja 50 ze
    > znakiem ujemnym?

    Dlaczego w 50?

    > Wiem, że FV wewnętrzna ale co wpisać do takiej faktury jak koryguję tylko z
    > minusem sam VAT?

    Było wyżej.

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4965 (20100322) __________

    Skonfiguruj antywirusa, żeby nie doklejał śmieci.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-23 07:59:39
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > Przekazuję ST (sam. osobowy)

    Gapa ze mnie, sprostowanie: przekazuję ST (sam. osobowy) na potrzeby
    osobiste

    4966 (20100322) __________

  • 4. Data: 2010-03-23 20:34:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > A ile zapłaciłeś?

    Masz na myśli czy przypadkiem nie było <15 000 zł?

    > A jak księguje się faktury ze stawką zw.?

    ??
    (może piszesz coś oczywistego, ale nie łapię)

    > Było wyżej.

    Gdzie? :O
    IMVHO - "zwyczajnie": "korekta VAT z tyt. przekazania na cele osobiste".
    Ew. z dorzuceniem podstawy prawnej.
    Dla porządku przypomnę iż korekta od "przekazania" jest wartością
    dodatnią i dolicza się do VATu należnego (tak jak sprzedaż).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-03-23 21:53:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1003232133580.2776@quad>:

    > Masz na myśli czy przypadkiem nie było <15 000 zł?

    Tak.

    > ??
    > (może piszesz coś oczywistego, ale nie łapię)

    No dobrze, może zbytnio skróciłem -- nie ma różnicy pomiędzy sprzedażą ze
    stawką zw samochodu osobowego a przekazaniem na cele osobiste w omawianym
    przypadku -- rejestry VAT mają służyć poprawnemu wystawieniu deklaracji
    VAT-7. Zgadza się?

> [...]
    > Dla porządku przypomnę iż korekta od "przekazania" jest wartością
    > dodatnią i dolicza się do VATu należnego (tak jak sprzedaż).

    Tylko w którą rubryke VAT-7 to wpiszesz? W 20 i Vat w tym samym wierszu w
    szare pole? Czy może jednak w 53 w wersji (11) ze znakiem ujemnym (popatrz
    na opis pola 55). Nie żebym chciał cos o logice..., ale skoro korekta to
    raczej _odliczonego_

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]