  • 1. Data: 2010-03-22 21:33:58
    Temat: Zwrot podatku a zmiana nr konta firmowego - NIP-1 czy EDG-1?
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    Witam,

    Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR) od 2002 r.
    Składałem NIP-1 na początku, a potem aktualizacyjny w 2005 r.

    Dziś wypełniłem PIT-36, wyszedł mi zwrot. Jednak niedawno zmienił mi się nr
    konta. Myślałem, że powinienem wraz z PIT-36 złożyć NIP-1, ale z broszury
    informacyjnej do PIT-36 wynika chyba, że muszę to zrobić na czymś, co się nazywa
    EDG-1. Czy to aby nie z armatą na muchę?

    Może źle interpretuję tę broszurę i jednak wystarczy NIP-1?
    W końcu tutaj:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&
    id=27892&typ=news
    aktualny wzór NIP-1 wisi, więc chyba do czegoś jeszcze on służy?

    Jeśli jednak muszę składać EDG-1 to:
    Gdzie się w ogóle go składa, bo chyba nie do US?
    Skąd wziąć formularz (elektorniczny) - bo na stronie
    http://www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Jedno+okienko/
    owszem jest, ale taki "brzydki", w formie skanu fragmentu rozporządzenia...
    Ohyda.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-03-22 22:25:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2010 o 22:33:58 Latet <l...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > http://www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Jedno+okienko/
    > owszem jest, ale taki "brzydki", w formie skanu fragmentu

    Zgadza się, Jean Vincent z Donkiem ostro namieszali.
    Co do meritum, do EDG-1 jest załącznik RB czy jakoś tak, możesz na nim
    zgłosić
    nie wypełniając samego EDG-1.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-03-22 23:30:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-22 22:33, Latet wrote:
    > Skąd wziąć formularz (elektorniczny)

    Click --> http://www.druki.gofin.pl/10,1004.html

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-03-23 09:20:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 22 Mar, 22:33, "Latet" <l...@n...pl> wrote:
> [...]
    > informacyjnej do PIT-36 wynika chyba, że muszę to zrobić na czymś, co się nazywa
    > EDG-1. Czy to aby nie z armatą na muchę?

    Ja wypełniłem EDG-RB, jedna strona bodajże, w U.S. przyjęli. Causa
    finita.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2010-03-23 09:45:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.03.2010 10:20), Jarek Andrzejewski wrote:

    > Ja wypełniłem EDG-RB, jedna strona bodajże, w U.S. przyjęli. Causa
    > finita.

    A i tak zwrot przyjdzie na stare konto. Albo pocztą na adres pod którym
    nie mieszkasz od X lat. :)

    p. m.

  • 6. Data: 2010-03-23 12:08:39
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > Co do meritum, do EDG-1 jest załącznik RB czy jakoś tak, możesz na nim
    zgłosić nie wypełniając samego EDG-1.

    Byłem. Niestety, kazali wypełniać i RB i EDG-1.
    Zgłoszenie zmiany numeru rachunku nigdy nie było tak skomplikowane, jak teraz,
    dzięki idei "1 okienko".

    latet

  • 7. Data: 2010-03-23 12:09:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 23 Mar, 10:45, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > A i tak zwrot przyjdzie na stare konto. Albo pocztą na adres pod którym
    > nie mieszkasz od X lat.  :)

    Dlaczego miałoby tak się stać (zwłaszcza, że od X lat nie zmieniałem
    adresu zamieszkania)?
    Niech tylko spróbują potrącić cokolwiek...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2010-03-23 12:12:24
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > Click --> http://www.druki.gofin.pl/10,1004.html

    Dzięki. Super - lubię te interaktywne PDF-y.
    Szkoda tylko, że nie daje się ich pobrać Firefoxem (wciąż wraca pytanie o
    akceptację warunków). Ale przy użyciu innej przeglądarki - poszło gładko.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2010-03-23 12:13:50
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > Ja wypełniłem EDG-RB, jedna strona bodajże, w U.S. przyjęli. Causa
    > finita.

    US?
    Mnie US przegonił z tym EDG-RB do Urzędu Gminy. A tam owszem, przyjmą, ale
    najpierw muszę wypełnić cały EDG-1 i dopiero jako załącznik EDG-RB.

    latet

  • 10. Data: 2010-03-23 12:14:18
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > A i tak zwrot przyjdzie na stare konto.

    Tego się własnie boję, bo to stare konto działa, ale nie należy już do mnie...

    latet