  • 1. Data: 2010-03-21 19:13:11
    Temat: Uprawnienia do prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów.
    Od: matb <m...@o...eu>

    Witam.
    Chcę poprowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów i VAT firmy mojego
    męża.
    Czy do tego potrzebuję uprawnień - dokumentu ukończonego kursu,
    ukończonych studiów, itp?
    Czy mój mąż jako właściciel swojej firmy, również nie posiadający
    uprawnień ani wykształcenia w kierunku księgowości może poprowadzić
    swoją KPiR oraz Ewidencje VAT?
    Jakie są sankcje jeśli prowadzę Księgę a nie mam wymaganych uprawnień
    (o ile takie są?) ?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Patrycja

  • 2. Data: 2010-03-21 19:48:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 21 Mar, 20:13, matb <m...@o...eu> wrote:
    > Witam.
    > Chcę poprowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów i VAT firmy mojego
    > męża.

    za osoby współpracujące również trzeba płacić składki ZUS. Nie wiem
    czy to jest dla Was opłacalne.

    > Czy mój mąż jako właściciel swojej firmy, również nie posiadający
    > uprawnień ani wykształcenia w kierunku księgowości może poprowadzić
    > swoją KPiR oraz Ewidencje VAT?

    mąż - jako prowadzący działalność gospodarczą - ma wręcz obowiązek
    prowadzenia tych ewidencji; niezależnie od wykształcenia lub jego
    braku.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski