  • 1. Data: 2009-01-26 17:01:07
    Temat: samochód prywatny jako środek trwały
    Od: "viman" <v...@o...pl>

    Witam

    Proszę o informację dotyczącą wciągnięcia samochodu osobowego prywatnego na
    środek trwały w DG zasady ogólne VAT, jest to spółka cywilna, dwóch
    właścicieli jeden samochód kupiony 4 lata temu wart poczatkowa ok 60000
    teraz ok 30000 i drugi samochód kupiony w tamtym roku za 35000.

    Czy trzeba wpłacać jakiś aport albo podatek do US ?
    Czy można poprostu dopisać aneks do umowy Spółki o wciągnięciu na śtrodek
    trwały i amortyzować już od danego miesiąca
    Jaką wartość przyjąć do amortyzacji

    Andrzej

  • 2. Data: 2009-01-27 11:47:34
    Temat: Re: samochód prywatny jako środek trwały
    Od: "strzała" <poor-nemo{@}wp.pl>

    po mojemu wciagasz po prostu dio ewidencji srodkow trwalych i zaczynasz
    amortyzowac wedlug standardowych zasad
    wartosc jaka przyjmiesz musi byc raczej rozsadna

  • 3. Data: 2009-01-28 00:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, strzała wrote:

    > po mojemu wciagasz po prostu dio ewidencji srodkow trwalych i zaczynasz
    > amortyzowac wedlug standardowych zasad

    Ale to jest indywidualny majątek, więc bez dokonania "aportu"
    (w przypadku SC - aneksu do spółki z podniesieniem wkładu)
    można by się spodziewać komplikacji podatkowych, jakaś darowizna
    dla drugiego wspólnika albo co.

    > wartosc jaka przyjmiesz musi byc raczej rozsadna

    Z czego ma wynikać *przyjęcie* wartości?
    Znaczy proszę o przepis :) i to najlepiej taki, żeby przypadkiem
    nie wylatywał jako nieistotny na słowach "jeśli..." :D

    BTW: możesz pisać *pod* cytatem/cytatami?
    Jak mam się teraz odnieść do tekstu który został pod spodem?

    pzdr, Gtofryd