  • 11. Data: 2009-01-27 22:09:02
    Temat: Re: Faktura VAT - allegro
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:

    > Hmmm. Znam wiele firm ktore faktury juz tylko przez internet
    > udostepnia i jakos nikt nie mial z tego powodu problemu. Bo niby czym
    > rozni sie faktura z systemu wydrukowana u sprzedajacego i wyslana do
    > kupujacego niz kupujacy wydrukuej u siebie ? Inna drukarka ?

    No właśnie tym, że to nie jest prawidłowa faktura.
    Szkoda się rozpisywać. Poszukaj w archiwum dyskusji
    na temat faktur elektronicznych.

  • 12. Data: 2009-01-28 00:25:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, Fantom wrote:

> [...]
    > systemu wydrukowana u sprzedajacego i wyslana do kupujacego niz kupujacy

    Z punktu widzenia *litery* przepisu faktura jest "papierem".
    .BMP, .PDF, .TXT to nie faktura.
    Wystawcą faktury jest ten, kto tworzy "papier" - z p. widzenia tego
    przepisu postać elektroniczna, nie podpisana certyfikatem urzędowym,
    stanowi *dane* do wystawienia f-ry, mniej więcej tak jakbyś Twoją
    fakturę komuś przedyktował przez telefon.
    Wystawcą faktury zaś ma być *sprzedawca*. Twoja sprzedaż - Ty.
    Oczywiście ten ktoś *może* wystawić f-rę w Twoim imieniu - o ile
    ma upoważnienie do tego. Pisemne.
    A jak je ma, to może wystawić w Twoim imieniu dowolną f-rę, na
    pentyliard złotych też :)

    Występując *w roli klienta* ktory nie ma upoważnienia nie ma prawa
    wystawienia takiej faktury i basta. Minister nie pozwolił, a ustawa
    pozwala mu nie pozwolić.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-01-28 21:26:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 styczeń 2009 21:02
    (autor pepe
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <glnp3d$7mv$1@node2.news.atman.pl>):

    > No tak, ale mogę sobie fakturę VAT wydrukować z panelu allegro. Jest tam
    > dostępna 31 grudnia i wtedy chyba nikt nie będzie się czepiał?

    Poza US, który oficjalnie nie uznaje takich faktur. W praktyce owszem, się
    drukuje i udaje że przyszło pocztą, ale kopertę zjadł Donek.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 14. Data: 2009-01-28 21:28:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 styczeń 2009 21:47
    (autor Fantom
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <glns05$qgf$1@news.mm.pl>):

    > Hmmm. Znam wiele firm ktore faktury juz tylko przez internet udostepnia i
    > jakos nikt nie mial z tego powodu problemu.

    ... do tej pory. Bo wszyscy udają, że nie wiedzą, że to nie przyszło pocztą.

    > Bo niby czym rozni sie faktura
    > z systemu wydrukowana u sprzedajacego i wyslana do kupujacego niz kupujacy
    > wydrukuej u siebie ? Inna drukarka ?

    O! Wykryłeś, że nie mieszkasz w logicznym wrzechświecie :D