  • 1. Data: 2009-01-26 08:30:19
    Temat: Faktura za skrypt/stronę internetową/sprzedaż programu
    Od: Flipi <f...@n...poczta.fm>

    Witam,

    To moja pierwsza faktura, którą muszę wystawić dla kogoś z Unii, więc
    proszę o krótką lekcję.
    Czy wystawiając fakturę za stworzenie skryptu / strony internetowej /
    sprzedaż programu mam naliczać VAT czy nie?

    Wyczytałem tu już w poprzednich postach:
    Jeśli są to usługi, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o podatku
    VAT, to:

    1. Fakturę wystawia się bez podatku(nie podlega)
    2. Umieszcza się informację, że podatek VAT rozlicza nabywca
    3. Nie wpisuje się do VAT7

    Tylko pytanie czy stworzenie skryptu / strony internetowej / sprzedaż
    programu się w tym mieszczą?

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 2. Data: 2009-01-26 10:04:40
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Flipi pisze:
> [...]
    > 3. Nie wpisuje się do VAT7
    >

    > Tylko pytanie czy stworzenie skryptu / strony internetowej / sprzedaż

    Pewnie się mieszczą, a faktura bez podatku to o ile unijny nabywca jest
    zarejestrowany do vat w swoim kraju i poda numer (odpowiednik naszego
    NIPu). Może być jego krajowy, ale lepiej NIP-UE, bo wtedy łatwiej go
    sprawdzić w razie czego :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2009-01-26 10:57:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2009 o 11:04:40 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > zarejestrowany do vat w swoim kraju i poda numer (odpowiednik naszego
    > NIPu). Może być jego krajowy, ale lepiej NIP-UE, bo wtedy łatwiej go

    Gwoli ścisłości nie musi być nawet zarejestrowany, wystarczy żeby był podatnikiem
    (niedopełniającym obowiązków rejestracyjnych :-) ), ale to oczywiście
    abstrakcja bo potem trzeba by do NSA włącznie jechać :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek