  • 1. Data: 2009-01-26 12:38:05
    Temat: Odliczenie VATu - 2 czy 3 miesiące ?
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Hej,

    Do tej pory było tak, że VAT z faktury kosztowej można było
    odliczyć w miesiącu otrzymania faktury bądź następnym.

    Przeglądając klika/kilkanaście dni temu grupę, doczytałem się,
    że ponoć teraz można VAT odliczyć w ciągu trzech miesięcy.

    Czy prawda to czy mit ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-01-26 13:50:19
    Temat: Re: Odliczenie VATu - 2 czy 3 miesiące ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2009 o 13:38:05 Aleksander <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przeglądając klika/kilkanaście dni temu grupę, doczytałem się,
    > że ponoć teraz można VAT odliczyć w ciągu trzech miesięcy.

    Prawda

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-26 14:17:52
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prawda

    O no proszę, to moje księgowe jednak jakieś "zacofane", bo
    mnie zbyły mówiąc "3 miesiące ? Pierwsze słyszę..."
    Do jakiego artykułu jakiej ustawy powinienem je odesłać ?
    (tudzież innej podstawy prawnej) ?

    Dzięki,
    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2009-01-26 14:24:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Prawda

    To-to brzi tak:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=25

    ---
    Art. 86.

    10. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje:
    1) w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo
    dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18;

    [...]

    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w
    terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego
    w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów
    rozliczeniowych.
    ---

    Jak się jest na kwartalnym, to chyba można się z tym kisić 9 miesięcy.
    Dobrze myślę? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-26 14:49:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2009 o 15:24:31 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Jak się jest na kwartalnym, to chyba można się z tym kisić 9 miesięcy.
    > Dobrze myślę? :)

    Dobrze, sporo czasu do namysłu

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-26 18:12:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Jak się jest na kwartalnym, to chyba można się z tym kisić 9 miesięcy.
    > Dobrze myślę? :)

    Dobrze myślisz.
    Można dłużej szukać faktur :)

    pzdr, Gotfryd