  • 1. Data: 2008-01-05 22:01:25
    Temat: Sprzedaż oprogramowania legalnego na Allegro
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Witam.
    Mam następujący dylemat. Otóż. Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą DG.
    Chciałbym za pośrednictwem Allegro sprzedawać oryginalne oprogramowanie.
    Jednakże nie chcę od razu zakładać DG, bo nie wiem co z tego wyjdzie.
    Jak to wygląda od strony podatkowo-prawnej??

    --
    Pozdrowienia
    Radek "Buster" Dobrowolski

  • 2. Data: 2008-01-05 22:14:06
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Buster pisze:
    > Jednakże nie chcę od razu zakładać DG, bo nie wiem co z tego wyjdzie.

    Przed takim problemem staje kazdy przedsiebiorca. Dwoma małymi krokami
    zamiast dużego skoku nie pokonasz przepaści. Musisz mieć jaja. :)

    Policz popatrz jak idzie innym, zaryzykuj

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-01-05 22:31:21
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Jak to wygląda od strony podatkowo-prawnej??

    Albo rybki albo akwarium :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-01-06 09:25:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Buster pisze:
> [...]
    > Jednakże nie chcę od razu zakładać DG, bo nie wiem co z tego wyjdzie.
    > Jak to wygląda od strony podatkowo-prawnej??

    DG musisz zakładać, jak działalność prowadzisz 'w sposób ciągły i
    zorganizowany'.

    Ale co to konkretnie znaczy dla danego urzędu - licho wie ;)

  • 5. Data: 2008-01-06 13:32:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Buster wrote:

    > Jednakże nie chcę od razu zakładać DG, bo nie wiem co z tego wyjdzie.

    DG się nie zakłada, a co najwyżej prowadzi. Przy czym prowadzenie bez
    wcześniejszego zgłoszenia jest przestępstwem, więc jeśli chcesz
    prowadzić DG, to musisz to zgłosić.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 6. Data: 2008-01-06 14:27:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2008 o 14:32:52 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > DG się nie zakłada, a co najwyżej prowadzi. Przy czym prowadzenie bez
    > wcześniejszego zgłoszenia jest przestępstwem, więc jeśli chcesz
    > prowadzić DG, to musisz to zgłosić.

    Nie strasz, to zaledwie wykroczenie

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-06 14:30:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2008 o 23:14:06 |<onrad <b...@j...bardziej.trendy>
    napisał(a):

    > Przed takim problemem staje kazdy przedsiebiorca. Dwoma małymi krokami
    > zamiast dużego skoku nie pokonasz przepaści. Musisz mieć jaja. :)
    >
    > Policz popatrz jak idzie innym, zaryzykuj

    Nie każdy, np ci z UK albo US nie mają takich dylematów

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-01-06 14:39:49
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    t...@o...pl wrote:

    > Nie strasz, to zaledwie wykroczenie

    Fakt. Art. 60[1] § 1. KW. Ale i tak na przestępstwo bardzo łatwo się
    załapać, np. nie płacąc podatku :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2008-01-06 15:00:57

    Dnia 06-01-2008 o 15:39:49 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Fakt. Art. 60[1] § 1. KW. Ale i tak na przestępstwo bardzo łatwo się
    > załapać, np. nie płacąc podatku :)

    Do 5500 podatku też tylko wykroczenie, czyli można zarobić niecałe 30k,
    nie odprowadzić grosza - i nie popełnić przestępstwa.

    pozdr,
    tommyz