  • 1. Data: 2002-02-22 18:45:05
    Temat: Faktura dla osoby cywilnej
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam wystawić fakturę dziewczynie, która nie ma swojego NIPu (jeszcze
    się nie rozliaczała!). Doradziłem jej, żeby załatwiła sobie NIP, ale
    to trochę pewnie potrwa... Słyszałem, że już teraz nie można wystawiać
    faktur bez NIPu i że okres przejściowy minął. Czy to prawda? Co robić
    w takiej sytuacji?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-02-22 18:52:00
    Temat: Odp: Faktura dla osoby cywilnej
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:6...@4...com..
    .
> [...]
    > się nie rozliaczała!). Doradziłem jej, żeby załatwiła sobie NIP, ale
    > to trochę pewnie potrwa... Słyszałem, że już teraz nie można wystawiać
    Źle słyszałeś - nadal można

    Orka

  • 3. Data: 2002-02-23 08:53:41
    Temat: Re: Faktura dla osoby cywilnej
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > to trochę pewnie potrwa... Słyszałem, że już teraz nie można wystawiać
    > faktur bez NIPu i że okres przejściowy minął. Czy to prawda? Co robić

    Nie mozna, ale jest wyjatek (jak to u nas).

    Faktura wystawiona na osobe fizyczna nie prowadzaca dg moze nie zawierac NIP

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-02-23 14:01:03
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Nie mozna, ale jest wyjatek (jak to u nas).
    >
    >Faktura wystawiona na osobe fizyczna nie prowadzaca dg moze nie zawierac NIP

    A mozesz podac nr DZ w ktorym cos takiego mozna wyczytac?

    januszek

  • 5. Data: 2002-02-23 20:39:24
    Temat: Re: Odp: Faktura dla osoby cywilnej
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002 19:52:00 +0100, "Orka" <o...@i...pl> wrote:

    >Źle słyszałeś - nadal można

    A do kiedy? Bo jak zlikwidowali rachunki uproszczone, to się
    powszechnie mówiło, że do czerwca czy jakoś tak...

  • 6. Data: 2002-02-24 11:30:57
    Temat: Odp: Odp: Faktura dla osoby cywilnej
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
    .

    > A do kiedy? Bo jak zlikwidowali rachunki uproszczone, to się
    > powszechnie mówiło, że do czerwca czy jakoś tak...
    > --
    Nie ma żadnego określonego terminu.

    To co słyszałeś dotyczyło wykorzystywania druków rachunków uproszczonych.

    Orka

  • 7. Data: 2002-02-26 12:18:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> wrote in message

    NIP

    > A mozesz podac nr DZ w ktorym cos takiego mozna wyczytac?

    Przeciez to jest w ustawie o podatku od towarow i uslug i podatku
    akzyzowym....
    tylko ze tam nie jest napisane wprost "moze nie zawierac NIP, lecz
    moze nie zawierac danych o ktorych mowi paragraf.....pkt"
    A Paragraf ... pkt. ten mowi, ze musi byc NIP

    Boguslaw