  • 1. Data: 2002-02-22 13:19:49
    Temat: Rachunek czy faktura ZE
    Od: "marco" <p...@p...onet.pl>

    Witam;

    Jak to w końcu jest z odliczaniem rachunków za przyłącze energetyczne w nowo
    budowanym domu?
    Facet w US powiedział, że jeżeli ZE jest płatnikiem vat i nie jest zwolniony
    z obowiązku płacenia vat-u to powinien wystawiać fakturę a nie rachunek, jak
    to jest??? Dodam,że na rachunku jest adnotacja * nie podlega opodatkowaniu
    podatkiem Vat.

    Marcin

  • 2. Data: 2002-02-22 16:12:48
    Temat: Re: Rachunek czy faktura ZE
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, marco wrote:

> [...]
    >+ to jest??? Dodam,że na rachunku jest adnotacja * nie podlega opodatkowaniu

    Już ci wykładam, bo zostałem nie tak dawno uświadomiony
    na grupie: "nie podlega" a "nie jest objęty ustawą" to dwie
    różne rzeczy. Autor: Magdalena Woloszyk, znajdziesz szukając po
    autorach z użyciem słów kluczowych i groups.google.com :)
    Skoro "nie podlega" to chyba masz dobrze wystawione
    (rachunek), zapytaj "faceta w US" jaka jest różnica między
    "zwolnionym" a "niepodlegającym" - pewnie się zdziwi tak
    jak (wtedy) ja :) (na wszelki wypadek: "zwolniony" - wymieniony
    w ustawie na liście zwolnionych; "niepodlegający" - nie wymieniony
    w ustawie o PTU).
    Inna sprawa - czy przyłącze "nie podlega" czy "jest zwolnione",
    tu się nie wypowiem... !

    Pozdrowienia, Gotfryd