    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura elektronicznie (RP)
    Date: Tue, 23 Oct 2007 09:54:06 +0200

    "Na e-fakturze musi być specjalny podpis"
    http://www2.rp.pl/artykul/64018.html
    ...czyli opis wyroku WSA.

    Wszystko mi się zgadza, z jednym wyjątkiem.
    Tekst: "sprzedawca skłonny jest udostępnić im swój serwer, z którego
    mogliby drukować sobie faktury, *zapłacić za nie* i odliczyć wynikajšcy
    z nich VAT."
    Jak rozumieć "zapłacić za nie"?
    Zlecający wydruk ZAPŁACIĆ za zrobienie wydruku FAKTURY?
    Sugerowałoby to ścieżkę o której pisałem, mianowicie zlecenia
    wykonania wydruku!
    Niby można podejrzewać, ze chodzi o "zapłacenie kwoty przedstawionej
    na fakturze" (ale to ZA USŁUGĘ lub ZA TOWAR, a nie ZA FAKTURĘ przecież!
    Tekst że *fakturę* się płaci rozumiem, że *za fakturę* już
    niekoniecznie, wrrrr!) więc czuję się skołowany :]

    Czy ja mam z tego rozumieć, że NIE MOŻNA powierzeć wykonania takiego
    wydruku? Czyli że np. ktoś z zarządu spzoo albo właściciel DG OF
    muszą drukować te f-ry *osobiście*?
    Zastrzegam, że na .prawo mi pokazali palcem przepis, który RZECZYWIŚCIE
    stanowi, że "czynności sądowe" są wykonywane przez sędziego lub
    powierzane *pracownikom* sądu, no i w takim przypadku nie mam pytań:
    nie wolno ich powierzać niepracownikom (a ściślej - wolno powierzyć,
    tylko będą nieskuteczne prawnie).
    Jeszcze nigdzie nie napotkałem na taki przepis odnośnie faktur!
    Może ktoś wyjaśnić, czy ja źle czytam (że Polkomtel po prostu dał
    "weźcie wydrukujcie sobie jako ODBIORCY", a nie jako *moi przed-
    stawiciele*), czy dla odmiany rzeczywiscie istnieje przepis który
    *pracowników* przedsiębiorcy jakoś specjalnie sytuuje w zakresie
    powierzenia wydruku faktury?
    Bo z tego by wynikało, że albo j.w. f-ry musi wystawiać przedsiebiorca
    (a nie jego pracownik), albo istnieją przepisy wskazujące pracowników
    jako jedynych mogących reprezentować przedsiębiorcę w zakresie wystawiania
    f-r, a wtedy osoba wystawiająca nie mogłaby np. być zleceniobiorcą.

    Ktoś coś wie i poświeci przepisem?
    :)

    pzdr, Gtofryd