  • 1. Data: 2002-05-23 09:35:27
    Temat: Faktura korygująca
    Od: "Piotr Trocewicz" <t...@c...net.pl>

    Witam wszystkich!
    Mam krótkie pytanko:
    Jeśli wystawiam kolejną fakturę korygującą do faktury sprzedaży to
    1. korygowanym dokumentem jest faktura sprzedaży
    czy
    2. korygowana jest ostatnia faktura korygująca (w związku z tym data
    sprzedaży itp.)

    Pozdrawiam i dzięki z góry,
    Piotrek.

  • 2. Data: 2002-05-23 09:40:22
    Temat: Re: Faktura korygująca
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Piotr Trocewicz wrote:
> [...]
    > czy
    > 2. korygowana jest ostatnia faktura korygująca (w związku z tym data

    Nie można wystawić kolejnej FK do już skorygowanej FV.
    Musisz wystawić FK do poprzedniej FK.
    --
    pjo

  • 3. Data: 2002-05-23 09:53:08
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie można wystawić kolejnej FK do już skorygowanej FV.
    > Musisz wystawić FK do poprzedniej FK.

    Jak najbardziej można.
    Na korekcie muszą widnieć tylko pozycje korygowane (inne mogą, ale nie
    muszą). Trudno więc wystawić korektę do korekty, jeżeli ta pierwsza
    korygowała tylko pozycję pierwszą, a ta druga dotyczy pozycji drugiej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-05-23 10:04:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie można wystawić kolejnej FK do już skorygowanej FV.
    > Musisz wystawić FK do poprzedniej FK.

    Korygujesz fakturę VAT, ale uwaga: po skorygowaniu, faktura VAT ma już
    inną treść niż początkowo, dlatego kolejnymi fakturami korygującymi
    korygujesz, stan uwzględniający wszystkie dotychczas wystawione faktury
    korygujące.
    Czyli w nagłówku podajesz numer faktury korygowanej (źródłowej) plus
    ewentualnie numery dotychczas wystawionych faktur korygujących (to w
    pewnych sytuacjach można pominąć), w rubrykach pod "było" wpisujesz
    kwoty po uwzględnieniu uprzednio wystawionych korekt, a "winno być"
    nowe - poprawne kwoty.

    Inne postępowanie jest nieprawidłowe. IMHO, oczywiście.

    BaLab

  • 5. Data: 2002-05-23 10:05:21
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Kaizen wrote:
> [...]
    > muszą). Trudno więc wystawić korektę do korekty, jeżeli ta pierwsza
    > korygowała tylko pozycję pierwszą, a ta druga dotyczy pozycji drugiej.

    Dziwne... Ja zawsze na korekcie wypisywałem wszystko... Czyżbym robił
    źle?
    --
    pjo

  • 6. Data: 2002-05-23 10:23:23
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dziwne... Ja zawsze na korekcie wypisywałem wszystko... Czyżbym robił
    > źle?

    Rozporządzenie w sprawie wykonania ustawy o VAT określa minimalną zawartość
    faktury. Nie jest wymagane podawanie wszelkich danych z poprzedniej faktury,
    więc nie może być wymagane korygowanie tego dokumentu w zakresie danych,
    których nie zawiera.
    Jak na korekcie wypisujesz wszelkie dane, to OK, to zazwyczaj bardzo ułatwia
    pracę księgowym, ale nie musisz tego robić (przepisy tego nie wymagają).

    § 42.

    2. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co
    najmniej:

    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,

    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,

    b) nazwę towaru lub usługi objętych podwyżką ceny,

    3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku,

    4) kwotę podwyższenia podatku należnego,

    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej lub
    podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.

    Jak widać nie musi być nawet ceny przed korektą i po korekcie.
    Podobnie przedstawia się sprawa z korektami wynikającymi z rabatów.

    § 41.
    1. W przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w
    art. 15 ust. 2 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę
    korygującą.

    2. Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,

    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,

    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem,

    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu,

    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego,