  • 1. Data: 2009-04-27 14:42:41
    Temat: Faktura na dwie osoby
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Czy wolno wystawić fakturę na dwie osoby fizyczne, spokrewnione, ale nie
    będące małżeństwem i zameldowane w różnych miejscach? Chodzi o sprzedaż
    samochodu firmowego, a faktura musi być na dwie osoby, ponieważ chcąc one
    być współwłaścicielami pojazdu. Jeśli to prawnie dozwolone, to jak to zrobić
    fizycznie? Wpisuje się dwóch odbiorców w miejsce jednego? Jak wygląda
    wówczas opłata podatku PCC (sprzedaż jest zwolniona z VAT)? Deklarację PCC
    składają wówczas obie osoby i płacą po połowie?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 2. Data: 2009-04-27 15:51:59
    Temat: Re: Faktura na dwie osoby
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > współwłaścicielami pojazdu. Jeśli to prawnie dozwolone, to jak to zrobić
    > fizycznie? Wpisuje się dwóch odbiorców w miejsce jednego?

    A czemu nie :)

    > Jak wygląda wówczas opłata podatku PCC (sprzedaż jest zwolniona z VAT)?
    > Deklarację PCC składają wówczas obie osoby i płacą po połowie?

    Skoro sprzedaż podlega VAT (a sama piszesz że tak), to PCC nie ma.

  • 3. Data: 2009-04-28 10:16:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A czemu nie :)

    No właśnie program księgowy nie przewiduje takiej możliwości.
    Można wpisać tylko jednego kontrahenta z jednym adresem.
    Czy wolno w takiej sytuacji wystawić fakturę ręcznie? Czy US się nie
    przyczepi?

    > Skoro sprzedaż podlega VAT (a sama piszesz że tak

    Jeśli jest zwolniona z VAT, to znaczy, że podlega?
    (zgłupiałam, ale księgową nie jestem, więc wolę się upewnić :)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 4. Data: 2009-04-28 16:53:53
    Od: <s...@a...pl>

    > No właśnie program księgowy nie przewiduje takiej możliwości.

    Program to program, nie prawo.

    > Można wpisać tylko jednego kontrahenta z jednym adresem.
    > Czy wolno w takiej sytuacji wystawić fakturę ręcznie? Czy US się nie
    > przyczepi?

    Choćby i tak to można zrobić

    > Jeśli jest zwolniona z VAT, to znaczy, że podlega?
    > (zgłupiałam, ale księgową nie jestem, więc wolę się upewnić :)

    Tak. Tylko jest zwolnione.

    Dla Ciebie jako ciekawostka. Towar kosztuje 100zł netto. Przy sprzedaży może:
    - niepodlegaćpod VAT, zapłacisz 100zł
    - być zwolnione z VAT, zapłącisz 100zł
    - podlegać zerowej stawce VAT, zapłacisz 100zł
    Dla ciebie jako konsumenta jest to bez znaczenia, płacisz w każdej sytuacji
    100zł. Po stronie sprzedawcy każda z tych sytuacji jest inna, choćby inaczej
    rozliczana.

    W swoim czasie różnic miedzy tymi przypadkami nie wiedzieli posłowie, gdy
    chcieli ulżyć użyszkodnikom internetu. Wprowadzili wówczas *zwolnienie* z VAT
    tych usług :( zamiast 0% VAT.

  • 5. Data: 2009-04-29 09:49:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 28 kwiecień 2009 18:53
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gt7cas$i9a$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Dla ciebie jako konsumenta jest to bez znaczenia, płacisz w każdej
    > sytuacji 100zł. Po stronie sprzedawcy każda z tych sytuacji jest inna,

    ATPO: A czym się różni NP od ZW? Że NP nie trzeba strukturą?

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-04-29 22:37:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Apr 2009, Tristan wrote:

    > (autor s...@a...pl
    [...]
    > ATPO: A czym się różni NP od ZW? Że NP nie trzeba strukturą?

    NP może podlegać po strukturę, jak najbardziej (w definicji struktury
    w ustawie jest "służącej celom opodatkowanym" czy jakoś tak, zaś
    ani "zw" ani "np" opodatkowane nie są, oczywiście w odróżnieniu
    od 0%).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-04-30 05:29:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-04-2009 o 00:37:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > w ustawie jest "służącej celom opodatkowanym" czy jakoś tak, zaś
    > ani "zw" ani "np" opodatkowane nie są, oczywiście w odróżnieniu

    Jaką strukturę - sprzedaży? Bo do tego to by art. 86.8 uptu ktoś
    musiał uchylić :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-04-30 06:12:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009, Tomek wrote:

    > Jaką strukturę - sprzedaży? Bo do tego to by art. 86.8 uptu ktoś
    > musiał uchylić :)

    Dobra, uprościłem - "za wyjątkiem przypadków kiedy sprzedaż
    niepodlegająca uprawnia do odliczenia".
    Wiesz że nie o to idzie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-04-30 06:19:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 30 kwiecień 2009 00:37
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0904300032440.3640@quad>):

    > NP może podlegać po strukturę, jak najbardziej

    To czym się różni NP od ZW?

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-04-30 11:20:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009, Tristan wrote:

    > To czym się różni NP od ZW?

    Tym że nie podlega :P
    Pytasz się o różnicę *praktyczną*, a ta od czasu zmiany przepisów
    (przy wejściu do UE, ale i wcześniej) jest trudniejsza do
    wykazania.
    Z braku dobrych przykładów na czynności niepodlegające *porównywalne*
    do podlegających, czyli "dających się ująć na jednym kwitku".
    Teraz o takie trudno :]
    (o same czynności niepodlegające nie - bo np. umowa o pracę jest takim
    przykładem, ale o "dające się ująć na jednym kwitku" z podlegającymi).
    A - jak mniemam - domagasz się dobrego przykładu NP zaliczanego
    do DG, z tym będzie kłopot :D

    pzdr, Gotfryd