  • 11. Data: 2004-03-25 12:21:37
    Temat: Re: Faktura vat na nieistniejaca firme
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pix wrote:

    > I tak i nie - nalezy mieć na uwadze, że owo dostosowanie
    > odbywa się tylko do pewnego poziomu i akty wykonawcze
    > niestety w dalszym ciągu będą w gestii urzędasów z
    > naszego MF. No i poza tym pozostaje jeszcze dosyć
    > fundamentalna kwestia stosowania tego prawa w praktyce
    > przez rodzimy aparat skarbowy tudzież jego "interpretacje".

    I zostaje nam jeszce trybunal..

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-03-25 12:25:17
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    81.html

    > Można (i trzeba) zarządać dokument zgłoszenia działalności gospodarczej
    > plus decyzję o przyaniu nr NIP plus dokument zgłoszenia do REGONu.
    > Robisz ksero i trzymasz w dokumnentacji.

    Może można, jak masz 3 klientów dziennie, a nie 30 lub 300. A czy trzeba?
    CZy z jakiegoś przepisu wynika taki obowiązek?

    Pozdarwiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2004-03-25 12:29:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pix wrote:

    > Przed którym mozna juz stać w skarpetkach, o ile w takim
    > stanie w ogóle będzie mozna sie przed niego dostać...

    Dokad nie padnie na kogos na miare Pana Kluski,
    ktory zdazy jakos czesc majatku zabezpieczyc
    na poczet kosztow procesu..

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-03-25 12:30:30
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    slawek wrote:

    > Można (i trzeba) zarządać dokument zgłoszenia działalności gospodarczej
    > plus decyzję o przyaniu nr NIP plus dokument zgłoszenia do REGONu.
    > Robisz ksero i trzymasz w dokumnentacji.

    Dobra. ale jesli papiery sa ok a tamta firma nie zaplaci VATu dla
    przykladu to znowu masz problem ;) Wiem, wiem. Polandia.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 15. Data: 2004-03-25 12:35:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    BaLab wrote:

    > mam

    > Może można, jak masz 3 klientów dziennie, a nie 30 lub 300. A czy trzeba?
    > CZy z jakiegoś przepisu wynika taki obowiązek?

    to moze inaczej..

    Ide np do Krakchemii np i kupuje kawalek rynny, bo mi sie urwala...
    I biore fakture na firme, podaje dane....
    CZy MAJA PRAWO wymagac ode mne dokumentow (ksero nadania NIP, regon, wpis..)

    (bron boze nie myslcie, ze chieli te dokumenty ale po waszych listach...)

  • 16. Data: 2004-03-25 12:45:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dokad nie padnie na kogos na miare Pana Kluski,
    > ktory zdazy jakos czesc majatku zabezpieczyc
    > na poczet kosztow procesu..

    Ano.
    Kluska okazał się "za duzy" na taki numer.
    Ale fakt, że żadna z zamieszanych w tą aferę osób nie
    siedzi w kryminale (i nic nie wskazuje aby ktoś miał się tam
    znaleźć) sugeruje iż jedynym wnioskiem będzie to, aby
    nie rzucać sie na ofiarę, której nie będzie można gładko
    przełknąć.

    Pix

  • 17. Data: 2004-03-25 13:07:55
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Można (i trzeba) zarządać dokument zgłoszenia działalności gospodarczej
    > plus decyzję o przyaniu nr NIP plus dokument zgłoszenia do REGONu.
    > Robisz ksero i trzymasz w dokumnentacji.

    Chlopie mysl troche!!!!!! To znaczy, ze jesli pojade do sklepu kupic pare
    srubek, ryze papieru, paczke dyskietek, czy inne drobiazgi ma za kazdym
    razem wozic ze soba komplet dokumentow?!!!! Przy okazji w przypadku mojej
    firmy nie ma pojecia zgloszenia dzialalnosci gospodarczej, tylko jest wyciag
    z KRS ktory liczy 7 stron (a znam takie firmy, gdzie ten dokument ma 30
    stron)

  • 18. Data: 2004-03-25 14:28:31
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik j23 napisał:

> [...]
    > z KRS ktory liczy 7 stron (a znam takie firmy, gdzie ten dokument ma 30

    Odpowiedziałem na pytanie: "skąd mam wiedzieć czy taka firma jest
    fikcyjna czy nie".
    Nie wiem czy o to chodziło w tej konkretnej sprawie, ale w niektórych
    przypadkach, kiedy obrót należy rejestrować na kasie fiskalnej wiedza o
    tym czy sprzedaje się firmie jest konieczna. Można zrobić tak jak
    Castorama gdzie wszyscy jak leci dostają paragony, a firma jak chce to
    sobie bierze fakturę. Ale może być firma w której to rozwiązanie jest
    nie do przyjęcia. Powiedz co zrobisz kiedy sprzedasz towar jakiejś
    osobie na fakturę bez paragonu a nie masz dowodu, że to jest firma bo
    wstydziłeś się zażądać dokumentów rejestracyjnych?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net