  • 1. Data: 2005-06-14 20:20:19
    Temat: Faktura wysłana pocztą...czy jest wiążąca?
    Od: "Sbook" <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam mały problem, otóżwykonałem pewną usługę klientowi, na którą nie było
    żadnego potwierdzenia pisemnego. Obowiązywała tylko obie strony ustna umowa.
    No i po wykonaniu usługi klient nie ma ochoty zapłacić. Czy mogę wysłać mu
    poczta fakturę za wykonanie tej usługi i czy na tej podstawie będę mógł
    domagać sie zapłaty?

    pozdr
    Sławek

  • 2. Data: 2005-06-14 20:48:38
    Temat: Re: Faktura wysłana pocztą...czy jest wiążąca?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sbook wrote:
> [...]
    > poczta fakturę za wykonanie tej usługi i czy na tej podstawie będę mógł

    jeśli potrafisz udowodnić, ze umowa ustna miała miejsce, to sposób
    wysłania faktury nie ma znaczenia.
    Efektu pewnie też nie będzie.
    Potem zostaje ci droga sądowa, więc już teraz zastanów się w jaki sposób
    udowodnisz istnienie tej umowy. Np. zbieraj dowody, że z efektów twojej
    usługi delikwent korzysta.
    No i jak udowodnisz na ile się umówiliście?

  • 3. Data: 2005-06-15 13:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, witek wrote:

    > + Potem zostaje ci droga sądowa, więc już teraz zastanów się w jaki sposób
    > + udowodnisz istnienie tej umowy. Np. zbieraj dowody, że z efektów twojej
    > + usługi delikwent korzysta.

    Otóż to. I wtedy:

    > + No i jak udowodnisz na ile się umówiliście?

    ...może drogą do "wyceny" byłaby wartość bezpodstawnego wzbogacenia,
    zakładając oczywiście że kontrahent ma *wymierny* zysk z efektów
    umowy oraz wyprze się faktu że ją zamówił ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)