  • 1. Data: 2005-06-14 21:01:22
    Temat: Stracilem ? :/
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    Witam, w 2004 zarobilem 2800zl, rozliczal mnie zaklad. Dostalem zwrotu
    111zl. Kolega wlasnie mi mowi ze kwota wolna od podatku jest 460zl i jesli
    rozliczalbym sie samemu tyle wlasnie bym dostal. Jestem studentem zaocznym
    jesli to ma znaczenie. Czy to prawda?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-14 21:04:35
    Temat: Re: Stracilem ? :/
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pejti wrote:
> [...]
    > rozliczalbym sie samemu tyle wlasnie bym dostal. Jestem studentem zaocznym

    kolega raczej troche naciąga, bo chyba nie wierzysz w cuda, że zakład
    pracy policzył coś źle.
    ściągniej sobie program www.pity.pl i sam policz pit.
    Albo podaj liczby z pit-11 to ci powiem ile wyszło do zwrotu.

  • 3. Data: 2005-06-14 21:07:50
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pejti <p...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > jesli rozliczalbym sie samemu tyle wlasnie bym dostal. Jestem
    > studentem zaocznym jesli to ma znaczenie. Czy to prawda?

    Nie 460 a pięćset trzydzieści coś tam... -> www.pit.pl www.podatki.pl
    tam dokładnie wiedzą.
    I imo nie straciłeś, tylko zakład co miesiąc odprowadzając zaliczkę na
    podatek pomniejszał ją o 1/12 kwoty wolnej od podatku czyli 44,17 zł.
    Składałeś pracodawcy pit 2 ?
    Albo druga możliwośc - b. prawdopodobna - mogłeś nawet nie odprowadzić
    530zł zaliczki bo z 2800 to chyba nawet tyle podatku by nie było.

    Pozdrawiam
    {rpatsjzulgpmvubfguczwqhabkmihfcfcb}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-06-14 21:32:03
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    [cut] znalazlem informacje o dochodach ktory przyslal mi zaklad pracy
    takie info tam mam (pracowalem 4 miechy - 1000zl brutto na reke 717zl)

    Przychod - 4000
    Koszty uzyskania przychodow - 409
    Dochod 3591
    Zaliczka 111,60 - tyle dostalem zwrotu
    Skladki na ubezpieczenie spoleczne - 748,40
    Skladki na ubezpieczenie zdrowotne - 252

    kumpel (niedoszly ekonom ;) dziwi sie czemu taka mala zaliczka

  • 5. Data: 2005-06-14 21:35:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pejti wrote:
> [...]
    > Skladki na ubezpieczenie zdrowotne - 252
    >

    > kumpel (niedoszly ekonom ;) dziwi sie czemu taka mala zaliczka

    No i tyle ma być. ZUS i zdrowotne to nie składka do US, którą można
    odzyskać.
    Teraz już wiesz, czemu masz kumpla, który jest niedoszłym ekonomem.

  • 6. Data: 2005-06-14 21:41:11
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pejti <p...@g...pl>
    wystukał[a]:
    > Zaliczka 111,60 - tyle dostalem zwrotu

    Nie możesz dostać wiecej zwrotu niż wpłaciłeś - no chyba, że jesteś
    oszutem podatkowym ;)
    Ale to jest karalne i można za to posiedzieć...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-06-14 21:44:55
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    > Teraz już wiesz, czemu masz kumpla, który jest niedoszłym ekonomem.

    on mowi ze 3591zl*19%=682zl
    3591zl-682zl = 2909 (tyle mniej wiecej zarobilem na czysto - nie pamietam
    dokladnie tej koncowki)

    i on mowi ze moge sobie te 682zl odliczyc z racji tego ze malo zarobilem w
    skali roku ale ze kwota wolna od podatku jest 530 to tyle powinienem dostac
    :P

    zweryfikujcie to prosze

  • 8. Data: 2005-06-14 21:51:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pejti wrote:

> [...]
    > skali roku ale ze kwota wolna od podatku jest 530 to tyle powinienem dostac

    możesz mu powiedzieć, że jest głupi.

    miesięcznie
    brutto: 1000 zł
    emerytalne: 97.60
    rentowe 65.00
    chorobowe 24.50

    zdrowotne 67.06

    zaliczka na podatek 27.90

    do ręki 717.94

    i te 27.90 x 4 mieś. daje 111.60 i tyle dostałeś z powrotem.

  • 9. Data: 2005-06-14 21:55:28
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    [cut]
    WIELKIE DZIEKI ze rozwialiscie moje watpliwosci i sorka za zawracanie glowy

    ps. oczywiscie przekazalem :P

  • 10. Data: 2005-06-14 21:59:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > i on mowi ze moge sobie te 682zl odliczyc z racji tego ze malo
    > zarobilem w skali roku ale ze kwota wolna od podatku jest 530 to

    Rotfl
    inaczej
    podstawa opodatkowania =
    przychod - skladki na ubezp. spoleczne = 4000 - 748,40= 3251,6
    to minus koszty = 3251,6 - 409 = 2842,6
    zaokrąglajac do 1 zł czyli 2842 - podstawa opodatkowania
    2842*19%= 539,98 zł
    to minus składki na ubezp. zdrowotne
    539,98 - 252= 287,98 zł taka zaliczka
    * jakby odjąć kwotę wolną w wys. 4 mies. *1/12 530 tj. 4*44,17=176,68
    czyli zaliczka odprowadzona do US przez twojego pracodawce wyniosla
    287,98 - 176,68 = 111,30 zł

    hm.. gdzieś 30 gr mi zginęło.. (mozliwe ze z miesięcznych zaokrągleń)
    ale to mało istotne. Mniej więcej tyle twoj pracodawca odprowadził za
    ciebie do US w roku 2004 i t yle mogles max dostać.