  • 1. Data: 2008-01-04 09:12:39
    Temat: Faktura za usługę od firmy z poza Polski - czy wliczać w koszty?
    Od: tomek <t...@k...pl>

    witam,

    Wykupiłem w Google AdWords usługę reklamową w jej wyszukiwarce.
    Otrzymałem fakturę za w/w usługę - jednak na fakturze jest taka
    notatka: "...* Zgodnie z artykułem 21.1(b) Szóstej Dyrektywy Rady
    odbiorca usług jest zobowiązany rozliczyć VAT za tę usługę..."

    Prowadzę jednoos. DG, NIE jestem płatnikiem podatku VAT. Czy mogę w/w
    fakturę ująć w kosztach w pełnej kwocie? Czy przed jej ujęciem musze
    zapłacić VAT w Polsce, nawet gdy nie jestem płatnikiem tego podatku?

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2008-01-04 10:36:45
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 4 Sty, 10:12, tomek <t...@k...pl> wrote:
> [...]
    > fakturę ująć w kosztach w pełnej kwocie? Czy przed jej ujęciem musze
    > zapłacić VAT w Polsce, nawet gdy nie jestem płatnikiem tego podatku?

    Ja akurat jestem płatnikiem Vat i mam NIP UE. U mnie jest to proste bo
    wystawiam fakturę wewnętrzną, doliczam VAT, a potem księguje go jako
    należny i naliczony. Vaty sie minusują a w księdze jako że jestem
    Vatowcem umieszczam cenę netto. W twoim przypadku nie wiem dlaczego
    nie naliczyli ci Vatu, jedyne co przychodzi mi do głowy to ze podczas
    wypełniania swojego profilu podałeś NIP z przedrostkiem PL, co
    wskazywało by że posiadasz NIP EU i jesteś zarejestrowany jako
    Vatowiec.
    W twoim przypadku ciężko powiedzieć co powinieneś zrobić, jak
    wystawisz fakturę wewnętrzną i doliczysz 22% VAT i następnie taką
    zaksięgujesz w cenie brutto (bo nie jesteś Vatowcem) to zwiększysz
    koszty, których rzeczywiście nie było, a tego US nie lubi. Pozostają
    chyba tylko dwa wyjścia, zaksięgować rzeczywiście tyle ile zapłaciłeś
    i zostawić tak jak jest, albo doliczyć 22% Vatu zaksięgować brutto i
    jakoś odprowadzić ten Vat.
    Ja nie będąc kiedyś na Vacie i kupując towar z Niemiec płaciłem im 19%
    Vatu i tu miałem spokój. Moim zdaniem google nie powinno Ci wystawić
    faktury z zerowym Vatem.