  • 11. Data: 2009-07-14 19:33:11
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Ja odpadam, za głębokie wody dla mnie :)
    Ma ktoś jakieś pytanie o rubrykę 7 czy 8 w KPIr ;) ?

  • 12. Data: 2009-07-14 21:23:31
    Od: Zuzia <m...@t...pl>

    Tomek pisze:
    > Ja odpadam, za głębokie wody dla mnie :)
    > Ma ktoś jakieś pytanie o rubrykę 7 czy 8 w KPIr ;) ?

    Ja po wpisie Gotfryda to spadłam z kanapy, też bym najchętniej odpadła z
    tematu, ale niestety tak się złożyło, że akurat mnie on dotyczy :)

    Właśnie sobie pokopiowałam trochę interesujących mnie pytań i odpowiedzi
    z e-doradca.pit.pl, także jutro przysiądę do ich czytania, może coś się
    rozjaśni, chociaż wątpię. Gdybym wiedziała jak mnie Allegro urządzi, to
    bym w życiu tego bonu nie brała. Pozostanie mi chyba mieć nadzieję, że
    jeśli coś wpisałam w papierkach źle, w razie kontroli (tfu, tfu) kara
    będzie mniejsza niż te nieszczęsne 625 zł :)

    W każdym razie dziękuję wszystkim za starania.

    Zuzia

  • 13. Data: 2009-07-15 15:54:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 17:10:00 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > OŚWIADCZENIE
    > My, firma XYZ ;), wzięliśmy XXX zł, w roli zaliczki, którą klient
    > może zrealizować, wybierając towary z naszej oferty.
    >
    > Powiedz że nie.
    > Czym różni się powyższy papierek od "bonu"?

    Gotfryd, jesteś mistrzem w szukaniu dziury w całym ;-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2009-07-15 19:31:45
    Od: Zuzia <m...@t...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Czym różni się powyższy papierek od "bonu"?
    > I oczywiście w takim przypadku (kiedy "bon" jest jedynie odmianą
    > oświadczenia j.w.) VAT oczywiście się należy (z niuansami pt.
    > "a z jaką stawką, skoro mamy różne w ofercie").
    > Oczywiście (w zakresie VAT) do sprawdzenia są przepisy dotyczące
    > sprzedaży biletów...

    > Ale ten obrót może nie podlegać pod VAT :P (bądź być zwolniony)
    > Załóżmy że otrzymujesz zaliczkę za pensję...
    > Dla celów VAT liczy się ostateczne przeznaczenie otrzymanej zaliczki,
    > z tego wynika zarówno podlegania jak i stawka wykazywana przy zaliczce!

    Napisałam do PayBACK prośbę o przesłanie mi jakiegoś dokumentu
    potwierdzającego otrzymanie bonu, odpowiedź brzmi:

    "Bon został zrealizowany i zasilił konto Allegro nazwa_mojego_konta. Na
    rachunku Allegro bon jest opisany jako Promocja i zostanie rozliczony
    jako opłacona prowizja na FV jaką może Pani otrzymac od Allegro.
    Niestety Program PayBACK nie wystawia FV na nagrody, ponieważ nie jest
    to sprzedaż."

    Czy powyższe wyjaśnia chociaż coś w rozumowaniu Gotfryda?

    Napiszcie mi proszę jak byście to wszystko rozliczyli, gdyby dotyczyło
    Was. Czy tak, jak napisałam w poście z 11.07.2009 o godzinie 13:35 czy
    coś byście zmienili? Jutro przejdę się do skarbówki, ale jakoś nie chce
    mi się wierzyć, że tam mnie ktoś zrozumie jak zacznę sypać terminami
    PayBACK i Allegro.

    Do tego jeszcze mnie oświeciło, że faktury w rejestrze VAT muszę
    ewidencjonować w momencie ich otrzymania a nie z datą wystawienia, także
    to kolejna komplikacja, o której wcześniej nie wiedziałam.

    Zuzia

  • 15. Data: 2009-07-15 21:20:13
    Od: Zuzia <m...@t...pl>

> [...]
    > charakter (wiadomo na co jest przeznaczona).
    >
    > Co miałoby przemawiać przeciw, najlepiej z jakimś "paragrafem"...

    Osoby, które mają jeszcze ochotę na pociągnięcie tematu, proszę o
    przeczytanie interpretacji, do których linki zamieszczam poniżej:

    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-od-towarow-i-us
    lug/127555-bon-towarowy-czynnosci-opodatkowane-podat
    kiem-od-towarow-i-uslug.html

    http://interpretacje.taxmachine.pl/Podatek-od-towaro
    w-i-uslug/69934-bon-towarowy-faktura-korygujaca-fakt
    ura-VAT-sprzedaz-premiowa.html

    http://interpretacje.taxmachine.pl/Podatek-od-towaro
    w-i-uslug/142272-bon-towarowy-nagrody-podatek-od-tow
    arow-i-uslug.html

    W związku z tym, że u mnie lepiej z rozumieniem tekstów, kiedy są
    wydrukowane niż widocznie na ekranie a dziś mi się popsuła drukarka, mam
    problem z rozszyfrowaniem czy dwie pierwsze sytuacje (opisujące takie
    same bony) i problem w interpretacji ostatniej niczym się nie różnią a
    stanowiska urzędów w tych dwóch sprawach są sprzeczne czy jednak sprawy
    są nieco inne. Przede wszystkim szukam odpowiedzi na pytanie, którą ze
    spraw można "przypiąć" do mojej sytuacji.

    Wytłumaczę jeszcze skąd u mnie ten bon, bo zapewne nie wszyscy wiedzą o
    co chodzi z Allegro i PayBACK.

    PayBACK to program lojalnościowy, dzięki któremu można uzyskać premię za
    zakupy dokonywane w sklepach internetowych lub prowizje opłacane w
    serwisach partnerskich. Zebrane punkty można zamienić na towar z listy
    nagród PayBACK.

    Jako że PayBACK i Allegro to jeden ciul (przepraszam za wyrażenie),
    tylko pod inną nazwą i NIP'em, oczywiście ze sobą współpracują.

    Wszystkie zdobyte przeze mnie punkty PayBACK otrzymałam w związku z Allegro:

    - płacąc za rzeczy kupione na Allegro "Płatnościami Allegro" (głównie
    rzeczy prywatne)

    lub (w większości)

    - w każdym miesiącu, za każdą złotówkę wpłaconą Allegro za prowizję,
    otrzymywałam 4 punkty PayBACK, żeby tak się działo musiałam sama
    udostępniać na moich aukcjach sprzedażowych "Płatności Allegro" i
    opłacić fakturę z prowizją do 14-dnia każdego miesiąca

    Przyznane mi punkty mogłam wymienić na nagrody. Jedną z nich był BON
    Allegro.pl 500 PLN + 125 PLN Gratis ! - zasilający konto

    W regulaminie PayBACK podano: "Punkty PayBACK - punkty przyznane
    Użytkownikowi przez Spółkę na zasadach określonych przez Spółkę zgodnie
    z § 5 ust. 4 Regulaminu oraz punkty przyznawane Użytkownikowi przez
    Partnera Programu PayBACK jako PREMIA za dokonanie Transakcji bądź w
    zamian za punkty uzyskane przez Użytkownika w ramach programu
    lojalnościowego prowadzonego przez Partnera Programu PayBACK;" - Cytuję
    to dla słowa PREMIA.

    Zuzia

  • 16. Data: 2009-07-16 07:14:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-07-2009 o 21:31:45 Zuzia <m...@t...pl> napisał(a):

    > Do tego jeszcze mnie oświeciło, że faktury w rejestrze VAT muszę
    > ewidencjonować w momencie ich otrzymania a nie z datą wystawienia, także
    > to kolejna komplikacja, o której wcześniej nie wiedziałam.

    Do bonów się nie mieszam, a co do odliczania VAT, to z reguły
    w dacie otrzymania, ale doczytaj okolice art 86.10 ustawy o VAT,
    tam są jeszcze wyjątki do tej zasady - najważniejszy wyjątek
    dotyczy opłat za tzw. media, które to opłaty są do odliczenia w terminie
    płatności, jeśli takowy występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-08-03 13:35:52
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Dla celów VAT liczy się ostateczne przeznaczenie otrzymanej zaliczki,
    > z tego wynika zarówno podlegania jak i stawka wykazywana przy zaliczce!

    Wszystko dobrze, tylko dlaczego ten bon mam traktować jako zaliczkę na
    przyszłą usługę?. Ja bym go traktował jako premie za wykonany obrót z
    firmą, lub nagrodę w programie lojalnościowym. Bo przecież on nie musiał
    brać bonu mógł wybrać jakąś nagrodę rzeczową (np. radio) którą by na
    pewno nie zapłacił za usługi. Dlatego ja bym nie uznawał tego bonu za
    zaliczkę na przyszłe usługi a nagrodę rzeczową którą to przypadkowo on
    może bezpośrednio przełożyć na zapłatę (tak jakby sprzedał otrzymane
    radio i wpłacił gotówkę na swoje konto).
    Albo teraz ja zamieszałem albo nie zrozumiałem całości odpowiedzi, więc
    proszę o korektę i wyrozumiałość.

    ps. więc czy przy radiu to byłby przychód, a jak byłby to ja się to ma
    do deklarowanego przez payback odprowadzenia zryczałtowanego podatku od
    nagród?

  • 18. Data: 2009-08-03 13:41:06
    Od: cyklista <...@...pl>

> [...]
    > - mamy "wartość majątkową" (taką jak weksel, traktowany luzem),
    > więc jako "wartość pieniężna" nie podlega pod VAT...

    ja bym właśnie mówił o wartości majątkowej takiej jak weksel

> [...]
    > "a z jaką stawką, skoro mamy różne w ofercie").
    > Oczywiście (w zakresie VAT) do sprawdzenia są przepisy dotyczące

    oświadczenie raczej wygląda tak: Daliśmy xx zł w roli nagrody za dobrą
    współpracę, którą to nagrodą klient może rozporządzić dowolnie (w
    szczególności może uregulować nią zapłaty za nasze usługi)

  • 19. Data: 2009-08-03 16:00:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Aug 2009, cyklista wrote:

> [...]
    > mógł wybrać jakąś nagrodę rzeczową (np. radio) którą by na pewno nie zapłacił

    Całkiem celna uwaga, wskazująca, że różne opodatkowanie ze względu
    na "punkt siedzenia" nie jest dobrym pomysłem, ale to od strony
    ustawodawcy.

> [...]
    > na zapłatę (tak jakby sprzedał otrzymane radio i wpłacił gotówkę na swoje

    Właśnie. Za ile mozna sprzedać ten bon? :D
    Nie neguję, że w tym co piszesz jest jakaś logika, tyle, że radio ma
    samoistną wartość materialną (jako przedmiot użytkowy), jego wartość
    majątkowa jest hm... "przy okazji", zaś bon jedynie wyraża wartość
    majątkową/prawną, czyli pełni rolę pieniądza ("prywatnego
    pieniądza"), do tego mniej wiarygodnego niż weksel :|

    Dlatego przedstawiam odmienny p. widzenia - zamiast złotych, dolarów,
    euro czy innych funtów dostajemy bony... Bony, które Z ZAŁOŻENIA
    służą do zapłaty, a nie do konsumpcji (z założenia radioodbiorniki
    do zapłaty nie służą, IMVHO).

    pzdr, Gotfryd