  • 1. Data: 2004-07-29 21:51:12
    Temat: Fakturka za zalegly internet.
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.

    Sytuacja wyglada tak:
    01 kwietnia podpisalem z klientem umowe o dostarczanie netu. Dopiero dzis
    wystawilem fakturke, za abonament okres od kwietnia do lipca i za
    instalacje.
    Ksiegowa twierdzi ze robie blad, bo na podstawie umowy abonent powinien
    placic na biezaco, a ja, niezaleznie czy zaplaci czy nie, powinienem na
    biezaco odprowadzac podatki, nawet jesli nie dostalem kasy.

    Prosze powiedzcie, czy w tym wypadku (swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych) nie jest tak ze ksieguje wpalate i place podatek
    dopiero po otrzymaniu zaplaty?

    pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2004-07-29 23:29:13
    Temat: Re: Fakturka za zalegly internet.
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz napisał(a) w wiadomości:
    <10zpwus7fqbt0.15khgpn2si3ak$.dlg@40tude.net>...
> [...]
    >
    >Prosze powiedzcie, czy w tym wypadku (swiadczenie uslug
    >telekomunikacyjnych) nie jest tak ze ksieguje wpalate i place podatek

    Nie jest tak, ksiegowa ma racje. Jezeli takie opóznienia w platnosciach to u
    ciebie norma, to mozesz zadeklarowac w US przejscie na kasowa zasade
    rozliczen w VAT (art. 21 ustawy o PTU). Polega to na tym, ze obowiazek
    podatkowy w VAT powstaje najpózniej w ciagu 90 dni od daty wykonania uslugi,
    a z US rozliczasz sie co kwartal. Nie dotyczy to podatku dochodowego.