  • 11. Data: 2010-12-01 23:43:26
    Temat: Re: Faktury eksport usług do USA brak nagłówka Faktura VAT
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 01.12.2010 23:20, s...@a...pl wrote:

    > Mówimy o dokumencie sprzedaży, nie o prasie. Naprawdę nie rozróżniasz tego?

    Przecież sam twierdzisz że faktura vat na której omyłkowo nie wpisano
    słowa "vat" nie jest fakturą vat tylko świstkiem.
    A contrario - wpisanie słowa "vat" czyni z tego (więc i z innego też, bo
    czemu nie?) świstka fakturę vat.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-12-02 00:53:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.12.2010 00:43), tomek wrote:

> [...]
    > słowa "vat" nie jest fakturą vat tylko świstkiem.
    > A contrario - wpisanie słowa "vat" czyni z tego (więc i z innego też, bo

    To że umowa bez podpisów nie jest umową, nie znaczy że same podpisy na
    kartce papieru czynią ją umową.

    p. m.

  • 13. Data: 2010-12-02 06:18:28
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 02.12.2010 01:53, mvoicem wrote:

    > To że umowa bez podpisów nie jest umową, nie znaczy że same podpisy na
    > kartce papieru czynią ją umową.

    Fakt, ale teraz to zatoczyliśmy koło i zwierzyna zamieniła się w łowcę :-)

    Ja się cały czas odnoszę do stwierdzenia:

    "Idąc tym tokiem myślenia popularna "faktura proforma" jest "fakturą
    VAT", od które należy odprowadzić podatek"

    na które sam mógłbym odpisać:

    "Mówimy o dokumencie sprzedaży, nie o fakturze proforma. Naprawdę nie
    rozróżniasz tego?"

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-12-02 06:31:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-01, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:

    [...]

    > Idąc tym tokiem myślenia popularna "faktura proforma" jest "fakturą VAT", od
    > które należy odprowadzić podatek. Dodatkowo nabywca nie można go odliczyć, bo
    > nie dokumentuje dostawy towaru lub usługi, a jedynie czasem zamiar wydania
    > towaru/wykonania usługi.

    Pewien duży hostingodawca wysyła "faktury vat proforma" i jeszcze żyje... :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-12-02 10:21:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-02 07:31, Wojciech Bancer wrote:

    > Pewien duży hostingodawca wysyła "faktury vat proforma" i jeszcze żyje... :)

    Wystarczy, ażeby ktoś wnikliwie się temu przyjrzał i będą mieli
    odkręcania na pół roku albo więcej. Przećwiczone, na szczęście nie
    osobiście.

    Piotrek

  • 16. Data: 2010-12-03 22:36:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Dec 2010, s...@a...pl wrote:

    > Idąc tym tokiem myślenia popularna "faktura proforma" jest "fakturą VAT"

    Erm...
    Nie jest - dopóki żaden przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    ma zastosowanie przepis ogólny art.65 KC - w oświadczeniu "cel
    ma pierwszeństwo nad formą".
    Skoro zamiarem (co sam piszesz) wystawcy faktury proforma nie jest
    udokumentowanie transakcji, a jest powszechnie znanym zwyczajem
    dokumentowanie zamiaru "proformą", nie ma podstaw do zastosowania
    Twojego twierdzenia.
    Dla odmiany f-ra *jest* dokumentem księgowym, fakt pominięcia
    słowa VAT jest błędem właśnie!
    A skoro mamy pomyłkę, to słowa "bądź w jakiejkolwiek innej
    pozycji faktury" nasuwają się same ;)

    pzdr, Gotfryd