  • 1. Data: 2010-11-28 20:35:58
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne - podpiecie sie pod kogos - nietypowe
    Od: noname <n...@n...pl>

    sprawa nietypowa - starszy pan ma prawo do emerytury, ale emerytura jest
    zawieszona ze wzgledu na prace zagranica ale w kraju poza UE

    w polsce do tej pory placil dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne

    chcialby sie podpiac pod ubezpieczenie zdrowotne zony z tytulu emerytury
    i przestac placic swoje dobrowolne

    czy moze? moim zdaniem tak, ale pewnosci nie mam (jakas podpowiedz z
    uwzglednieniem konkretnych przepisow)

    dzieki

  • 2. Data: 2010-12-06 17:32:45
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > czy moze? moim zdaniem tak, ale pewnosci nie mam (jakas podpowiedz z
    > uwzglednieniem konkretnych przepisow)

    może... podstawa jest umowa z NFZ żony, w której stoi napisane, że
    prawo do korzystania ze świadczeń mają członkowie rodziny nie
    posiadający innego tytułu do ubezpieczenia

    pozdrawiam
    s_13