  • 1. Data: 2004-05-05 10:12:24
    Temat: Faktury w Euro?
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    Witam!
    Gdzieś wyczytałem, że można teraz wystawiać faktury vat w innej niż złotówki
    walucie...
    Czy to prawda? Nie chodzi mi tu o faktury exportowe.

    Piotrek.

  • 2. Data: 2004-05-05 10:55:08
    Temat: Re: Faktury w Euro?
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Piotrek,

    W Twoim liście datowanym 5 maja 2004 (12:12:24) można przeczytać:
    P> Witam!
    P> Gdzieś wyczytałem, że można teraz wystawiać faktury vat w innej niż złotówki
    P> walucie...
    P> Czy to prawda? Nie chodzi mi tu o faktury exportowe.

    wprost przeciwnie, nawet na fakturach exportowych, kwotę
    podatku należy wykazywać w PLN

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2004-05-05 12:47:38
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witaj Piotrek,
    >
    > W Twoim liście datowanym 5 maja 2004 (12:12:24) można przeczytać:
    >
    > wprost przeciwnie, nawet na fakturach exportowych, kwotę
    > podatku należy wykazywać w PLN

    Nie chodzi mi o kwotę podatku w jakiej walucie bo tyle to wyczytałem w
    ustawie.
    Pytanie było proste i dotyczyło czy faktury mogą być wystawiane w innej
    walucie.
    Nie rozumiem do czego odnosi się zwrot "wprost przeciwnie" ...

    Piotrek.

  • 4. Data: 2004-05-06 04:34:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2004, Lipas wrote:

    >+ Witaj Piotrek,
    >+
    >+ W Twoim liście datowanym 5 maja 2004 (12:12:24) można przeczytać:
    >+ P> Witam!
    >+ P> Gdzieś wyczytałem, że można teraz wystawiać faktury vat w innej
    >+ P> niż złotówki walucie...
    >+ P> Czy to prawda? Nie chodzi mi tu o faktury exportowe.
    >+
    >+ wprost przeciwnie

    Otóż AFAIK wprost przeciwnie do wprost przeciwnie :)
    Wydaje mi się że widziałem to w Rzeczpospolitej - Dobra Firma,
    ale GP też mogła być :]
    Jakiś wyrok czy coś... tyle że nie jestem w stanie poszukać, bo
    ekspres czekał nie będzie :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)

  • 5. Data: 2004-05-06 07:21:48
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > ale GP też mogła być :]
    > Jakiś wyrok czy coś... tyle że nie jestem w stanie poszukać, bo

    Zaraz, zaraz, jak tylko wrócisz od ekspresu, to napisz, gdzie to widziałeś ;)
    Wczoraj zrobiłem jeden eksport i jedną dostawę wewnątrz UE - faktury w Euro,
    tak jak dotychczas.

    Jedno co mnie zastanawiało, to to, że w rozp. dot. wzoru faktury albo w
    ustawie (nie pamiętam) było, że kwota VAT musi być wyrażona w PLN. A ja
    kwotę VAT (zero) wyraziłem w EUR - o tak: '0.00 EUR'. No i zastanawiam się,
    czy US się czepi - no bo wiadomo, jak to jest z tymi urzędasami, dla nich
    zero zeru nie równe :(

    P.

  • 6. Data: 2004-05-06 07:56:25
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 6 May 2004 07:21:48 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, Paszczak
    napisał(a):

> [...]

    > czy US się czepi - no bo wiadomo, jak to jest z tymi urzędasami, dla nich

    Ciekawe wlasnie jaka metode zastosowac dla wpisywania kwoty VAT w PLN ??

    A swoja droga nie masz sie co przejmowac - do dzisiaj rozporzadzenie MF nie
    zostalo opubkowane ( umieszcenie teksty na stronach MF IMHO nie jest
    opublikowaniem ) - jak mkozesz przestrzegac przepisu, ktorego nie znasz ?

    Chociaz w tym kraju wszystko mozliwe

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-05-06 08:37:08
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > A swoja droga nie masz sie co przejmowac - do dzisiaj rozporzadzenie MF nie
    > zostalo opubkowane ( umieszcenie teksty na stronach MF IMHO nie jest
    > opublikowaniem ) - jak mkozesz przestrzegac przepisu, ktorego nie znasz ?

    Dziennik ustaw wyjdzie z datą kwietniową. Tego możesz być pewien.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 8. Data: 2004-05-06 08:54:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> wrote:
    > Chociaz w tym kraju wszystko mozliwe

    Wydrukują w przyszłym tygodniu Dziennik Ustaw Nr 85' z datą 27.04 :)

    P.

  • 9. Data: 2004-05-08 08:59:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ > Wydaje mi się że widziałem to w Rzeczpospolitej - Dobra Firma,
    >+ > ale GP też mogła być :]
    [...]
    >+ Zaraz, zaraz, jak tylko wrócisz od ekspresu, to napisz, gdzie to widziałeś ;)

    Na razie nie widzę.
    Może mieć jakiś związek z tym:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmap_040507/f
    irmap_a_3.html

    [...]
    >+ Jedno co mnie zastanawiało, to to, że w rozp. dot. wzoru faktury albo w
    >+ ustawie (nie pamiętam) było, że kwota VAT musi być wyrażona w PLN.

    O ile dobrze pamiętam to co wydaje mi się że widziałem :), to była
    tam uwaga że jedyne miejsce nakazujące posługiwanie się w "wyrażeniach
    VAT" polską walutą dotyczyło konieczności zaokrąglania do groszy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-05-08 11:03:50
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > O ile dobrze pamiętam to co wydaje mi się że widziałem :), to była
    > tam uwaga że jedyne miejsce nakazujące posługiwanie się w "wyrażeniach
    > VAT" polską walutą dotyczyło konieczności zaokrąglania do groszy :)

    Hmm, no nie wiem. Rozp. w sprawie zasad wystawiania faktury, par.12 ust.6
    (dot. wzoru faktury):

    "5. Kwoty podatku wykazuje się w złotych bez względu na to, w jakiej walucie
    określona jest kwota należności w fakturze. Kwoty wykazywane w fakturze
    zaokrągla się do pełnych groszy (...)"

    No i jeśli na fakturze wewnątrzUE/eksportowej mam VAT 0, to pisać "0 PLN"?
    Bo program mi wszędzie pisze "0 EUR" i takie faktury wysyłam.

    P.