  • 1. Data: 2004-05-05 08:46:50
    Temat: wewnątrzwspólnotowa usługa transportu towarów - jaka stawka
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    z pewnością to będzie 0% ale nie mogę się doszukać
    przepisów na potwierdzenie tej tezy.
    Może ktoś pomóc ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-05-05 09:08:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > z pewnością to będzie 0% ale nie mogę się doszukać
    > przepisów na potwierdzenie tej tezy.
    > Może ktoś pomóc ?

    Ciężko będzie, bo ja mam prawie pewność,
    że nie będzie 0% :-)

  • 3. Data: 2004-05-05 09:50:27
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > z pewnością to będzie 0% ale nie mogę się doszukać
    > przepisów na potwierdzenie tej tezy.

    I się nie doszukasz niestety.
    Miejscem świadczenia jest kraj usługobiorcy (wg jego numeru VAT).....
    W uproszczeniu:
    Jeżeli sprzedasz usługę polskiemu płatnikowi - 22%
    Jeżeli obcemu - NIE PODLEGA..............(pod warunkiem, że poda Ci swój
    numer VAT ofkors)

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-05-05 09:50:39
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ciężko będzie, bo ja mam prawie pewność,
    > że nie będzie 0% :-)

    Ja też. Właśnie wystawiłem pierwszą fakturę dot. w/w kwestii.
    Sytuacja - firma polska zamawia od firmy polskiej (mojej) transport
    towarów z niemiec do polski.
    Do tej pory było - 0% na odcinek zagraniczny, 22% na krajowy.
    A teraz - całość 22%, zgodnie z art. 28 ustawy cała usługa jest
    traktowana jako wykonana na terenie polski. I niestety - US potwierdził
    (na piśmie) tą interpretację.

    --
    pozdrawiam
    W.R.

  • 5. Data: 2004-05-05 10:35:08
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj jot.be,

    W Twoim liście datowanym 5 maja 2004 (11:50:27) można przeczytać:
    jb> I się nie doszukasz niestety.
    jb> Miejscem świadczenia jest kraj usługobiorcy (wg jego numeru VAT).....
    jb> W uproszczeniu:
    jb> Jeżeli sprzedasz usługę polskiemu płatnikowi - 22%
    jb> Jeżeli obcemu - NIE PODLEGA..............(pod
    jb> warunkiem, że poda Ci swój
    jb> numer VAT ofkors)

    tak, dzięki, doczytalem w broszurze MinFin.
    wcześniej zasugerowałem się transportem międzynarodowym
    ale to już nie w unii.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas