  • 1. Data: 2004-05-31 16:31:13
    Temat: Faktury wewnętrzne
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Szlag mnie pomału trafia jak przegryzam się przez kolejne pokłady kretyństwa
    wyprodukowanego przez to nieszczęsne Ministerstwo Finansów w związku z
    wejściem do UE (oczywiście nie winię Unii, tylko tych kretynów
    ministerialnych).

    To, że muszę jak głupi przepisywać niemiecką fakturę (kilkadziesiąt pozycji)
    i wyliczać cenę jednostkową i wartości dla każdej pozycji, przy czym
    dodatkowo znacznie rozjeżdża mi się wartość faktury z powodu kilkudziesięciu
    zaokrągleń cen jednostkowych to jeszcze zniosłem. Ale jaki mam do jasnej
    anielki zastosować kurs? Z dnia wystawienia oryginalnej, niemieckiej faktury
    czy z dnia wystawienia faktury wewnętrznej? Czy może mam antydatować fakturę
    wewnętrzną żeby jej data zgadzała się z niemiecką i pójść do pierdla za
    fałszowanie dokumentów? Z tych cholernych rozporządzeń nic nie wynika.
    Ma ktoś jakiś pomysł (poza tym żeby wysadzić w powietrze całe to
    ministerstwo, najlepiej w godzinach urzędowania, bo na to już sam wpadłem)?

    Darek
    (wkur...ony jak już dawno nie byłem)

  • 2. Data: 2004-06-01 12:37:24
    Temat: Re: Faktury wewnętrzne
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    par. 37 w rozdziale 14 rozporządzenia z dnia 27 04 2004

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-06-01 13:28:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]

    > i wyliczać cenę jednostkową i wartości dla każdej pozycji, przy czym
    > dodatkowo znacznie rozjeżdża mi się wartość faktury z powodu

    Z czym Ci się rozjeżdża?
    Przecież sam ustalasz wartość.

    to jeszcze zniosłem. Ale jaki mam do jasnej
    > anielki zastosować kurs? Z dnia wystawienia oryginalnej, niemieckiej
    faktury
    > czy z dnia wystawienia faktury wewnętrznej?

    A sprawdziłeś kiedy powstaje obowiązek podatkowy?
    Mnie się wydaje zupełnie logiczne zastosowanie kursu z dnia
    wystawienia faktury wewnętrznej. W końcu to z niej wynika
    podatek, a nie z niemieckiej.

  • 4. Data: 2004-06-01 13:37:16
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    > par. 37 w rozdziale 14 rozporządzenia z dnia 27 04 2004

    A dokładniej ustęp 4. To wiedziałem. Tylko z tego rozporządzenia wcale nie
    wynika jednoznacznie czy kurs do przeliczania ma odpowiadać dacie
    oryginalnej faktury (niemieckiej) czy dacie wystawienia faktury wewnętrznej.
    Pani w moim US po dłuższym namyśle przychyliła się do mojego zdania, że
    chyba chodzi o datę oryginalnej faktury, ale pewna nie była. Powiedziała
    żeby się nie przejmować, bo i tak przy rozliczeniu różnicy kursowej po
    zapłacie faktury (odroczona płatność) wszystko się wyrówna. Racja, ale jak
    ktoś by szukał dziury w całym to różnie to może być. Po przeczytaniu
    artykułu w Polityce sprzed paru miesięcy o działalności różnych US-ów w dużo
    przejrzystszych sytuacjach wcale mi nie jest do śmiechu. A nad tymi
    przepisami pomału nie daje się zapanować taki pieprznik z nich zrobili.

    Darek

  • 5. Data: 2004-06-01 14:01:37
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > Z czym Ci się rozjeżdża?
    > Przecież sam ustalasz wartość.

    Rozjeżdża mi się o kilkadziesiąt złotych suma wyliczonych pozycji na
    fakturze wewnętrznej z sumaryczną wartością faktury niemieckiej przeliczonej
    tym samym kursem. To są tanie rzeczy o cenie jednostkowej często poniżej
    złotówki, zaokrąglenia cen jednostowych sa rzędu 1-2% i o tyle rozjeżdżają
    się podane sumy. I po jaką cholerę to wszystko? Faktur importowych (spoza
    UE) nie muszę przepisywać pozycja po pozycji, tylko po staremu podpiąć
    przeliczenie wartości sumarycznej faktury. I jakoś to nikomu nie
    przeszkadza, bo do rejestrów wpisuję przecież tylko sumaryczną wartość
    faktury po przeliczeniu. I tak samo było z niemieckimi przed 1 maja. A zwróć
    jeszcze uwagę, że ustawodawca, mimo że wymyślił te faktury wewnętrzne
    (art.106 ust.7) to przewidywał, że będą uproszczone skoro wspomina o
    możliwości wystawienia faktur zbiorczych za cały okres rozliczeniowy. A Pan
    Minister w rozporządzeniu kazał pierdyknąć pełna fakturę ze wszystkimi
    bajerami (par.28 rozp. w sprawie faktur, Dz.U.97 poz.971). Myślałem, że
    najgorszym ministrem finansów był Kołodko, ale chyba zmienię zdanie. Sraczko
    go goni.

    > A sprawdziłeś kiedy powstaje obowiązek podatkowy?
    > Mnie się wydaje zupełnie logiczne zastosowanie kursu z dnia
    > wystawienia faktury wewnętrznej. W końcu to z niej wynika
    > podatek, a nie z niemieckiej.

    Nie mieszaj logiki do przepisów podatkowych ;-) Teoretycznie tak powinno
    być, ale par.37 rozp. wykonawczego (Dz.U.97 poz.970) wcale nie jest taki
    jednoznaczny. Mam wrażenie jakby w różnych miejscach tego przepisu raz mieli
    na myśli fakturę oryginalną, a raz wewnętrzną. Po konsultacjach w moim US na
    razie stanęło na tym, że zastosowałem kurs z dnia wystawienia niemieckiej
    faktury. Ale nie jest to ostatecznie przesądzone ;-)

    Darek

  • 6. Data: 2004-06-02 06:00:59
    Od: "meggi" <meggi@post_NO_SPAM_.pl>

    Po konsultacjach w moim US na
    > razie stanęło na tym, że zastosowałem kurs z dnia wystawienia niemieckiej
    > faktury. Ale nie jest to ostatecznie przesądzone ;-)

    no ja tez mam ten problem - moja ksiegowa upiera sie,
    ze to ma byc kurs wystawienia faktury wewnetrznej..
    a mi sie wydaje, ze niemieckiej...
    i tez jestem w kropce...

    pzdr.
    meggi

  • 7. Data: 2004-06-02 06:08:40
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mnie się wydaje zupełnie logiczne zastosowanie kursu z dnia
    > wystawienia faktury wewnętrznej. W końcu to z niej wynika

    Nie bardzo widze tu jakąs logike i ZTCW to nalezy stosowac kurs z dnia
    wystawienia faktury niemieckiej.

    Adi

  • 8. Data: 2004-06-02 15:31:05
    Od: "andrzej d" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    z mojej analizy ustawy wynika że obowiązek podatkowy powstaje zawsze w dniu
    wystawienia faktury zagranicznej (także interpretacja pani z US z
    Pruszkowa - art 20 ust 5 i 6 ustawy) zatem na ten dzień przypada obowiązek
    wystawienia faktury wewnętrznej, a zatem należy ja przeliczyć wg kursu z
    dnia wystawienia oryginalnej faktury.
    Mam też inny dylemat: czy w podstawie opodatkowania do VAT należy uwzględnić
    np koszty transportu z faktury wystawionej przez polskiego kontrahenta
    (DOSTAWCĘ !! usługi). Moim zdnaiem nie należy, chociaż podchodząc literalnie
    do art 31 ust 1 p.2 ustawy... to nie wiem
    Andrzej

  • 9. Data: 2004-06-03 11:26:57
    Od: "meggi" <meggi@post_NO_SPAM_.pl>

    Użytkownik "andrzej d" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    obowiązek
    > wystawienia faktury wewnętrznej, a zatem należy ja przeliczyć wg kursu z

    tak, to dzis tez w gazecie prawnej wyczytalam...

> [...]
    > (DOSTAWCĘ !! usługi). Moim zdnaiem nie należy, chociaż podchodząc
    literalnie
    > do art 31 ust 1 p.2 ustawy... to nie wiem

    no wlasnie tu tez mam problem - bo przeciez teraz faktury za transport
    zagraniczny
    sa z Vatem 22%... wiec to bylo jakby podwojne 'ovatowanie'...
    blagam, niech ktos sie wypowie...

    pzdr.
    meggi

  • 10. Data: 2004-06-03 11:30:00
    Od: "raf" <r...@w...pl>

    a na podstwie której faktur księgować w KPiR - wewnętrznej czy niemieckiej
    ???