  • 1. Data: 2005-08-19 13:10:08
    Temat: Firma - co i jak?
    Od: "Pejek28" <p...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów:)
    Na wstępie zacznę, że laik ze mnie w sprawach podatków i innych opłat związanych
    z prowadzeniem firmy a właśnie z tym tutaj jestem.
    W zeszłym miesiącu zwolniłem się z pracy u znajomego, który mimo bardzo
    przyjemnych utargów narobił sobie koszmarnych długów. Z tego co wiem chce
    zamknąć firmę. Zaproponowałem mu, że odkupię od niego sprzęt i w tym samym
    miejscu ruszę ze swoją działalnością (pierwszą własną).
    Usłyszałem gdzieś (TV pewnie), że ostatnio mało osób rejestruje działalność bo
    od września(?) mają wejść jakieś przepisy dotyczące składek ZUS dla nowych
    przedsiębiorców, które mają być bardzo niskie (200zł miesięcznie???). Czy ktoś z
    Państwa mógłby mi powiedzieć, czy tak będzie rzeczywiście, jak to będzie
    wyglądało i kiedy wobec tego składać wniosek o wpis do ewidencji działalności
    gospodarczej?
    Od razu zapytam czy wszystkie sprawy związane z założeniem firmy i potem w
    czasie trwania jej działalności powierzyć jakiemuś biuru rachunkowemu? Wydaje mi
    się to bardzo zasadne, ale chciałbym się zorientować jakie w przybliżeniu mogą
    być koszta takiego posunięcia - ile takie biuro ode mnie rocznie/miesięcznie
    może wyciągnąć?
    Z góry dzięki serdeczne za każde zdanie w tych sprawach
    Pozdrawiam:)
    Pejek28

  • 2. Data: 2005-08-19 16:04:49
    Temat: Re: Firma - co i jak?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Pejek28" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:67da.0000080e.4305da30@newsgate.onet.pl...

    www.zus.pl

> [...]
    mogą
    > być koszta takiego posunięcia - ile takie biuro ode mnie

    www.pf.pl

    vertret

  • 3. Data: 2005-08-19 16:29:48
    Od: "Pejek28" <p...@p...onet.pl>

    > www.zus.pl

    > www.pf.pl
    >

    > vertret

    dobre, vertret, dobre...
    powinieneś dodać google.pl
    na bankier.pl też zaglądałem
    kurcze, korzystam z forum dla grafików, dtpowców, webmasterów i zupełnie inne
    zwyczaje tam panują

    a wszystkich pozostałych pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2005-08-19 16:42:23
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Pejek28" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:67da.00000874.430608fc@newsgate.onet.pl...

    > kurcze, korzystam z forum dla grafików, dtpowców, webmasterów i zupełnie
    inne
    > zwyczaje tam panują

    Tam cie nauczyli, zeby nie pytac u żródła?

    vertret

  • 5. Data: 2005-08-20 10:25:50
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Pejek28 wrote:

    > dobre, vertret, dobre...
    > powinieneś dodać google.pl
    > na bankier.pl też zaglądałem
    > kurcze, korzystam z forum dla grafików, dtpowców, webmasterów i
    > zupełnie inne zwyczaje tam panują

    No ale to nie jest forum. To jest grupa dyskusyjna.
    Roznica taka jak pomiedzy czatem a IRC-em (zakladajac, ze wiesz o czym
    mowie).

    Pozdrawiam
    SDD