  • 1. Data: 2007-07-25 19:04:27
    Temat: Firma na ryczałcie, a koszty przesyłek... Problem
    Od: "Paweł" <g...@g...pl>

    Witam

    Mam taki problem, otóż chcę otworzyć firmę handlową na ryczałcie. Część
    sprzedanych towarów będę musiał jednak wysyłać Pocztą Polską.

    Zgodnie z wyborem opodatkowania, jedynie co muszę prowadzić to ewidencje
    przychodów i teraz tak:

    powiedzmy sprzedaję towar za 300 zł i do tego doliczam 10 zł wysyłki -
    klient wpłaca na konto 310 zł. Czy mam też koszty przesyłki umieszczać w
    ewidencji przychodów czy tylko kwotę towaru, czyli 300 zł ? Czy na rachunku
    dla klienta mam wyszczególniać oddzielnie koszty towaru i przesyłki ? Czy
    tylko koszty towaru?

    Z góry dziękuję za pomoc, bo już mnie się wszystko pomieszało.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-25 19:25:02
    Temat: Re: Firma na ryczałcie, a koszty przesyłek... Problem
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 21:04:27 Paweł <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Mam taki problem, otó? chc? otworzyae firm? handlow? na rycza?cie. Cz??ae
    > sprzedanych towarów b?d? musia? jednak wysy?aae Poczt? Polsk?.
    >
    > Zgodnie z wyborem opodatkowania, jedynie co musz? prowadziae to ewidencje
    > przychodów i teraz tak:
    >
    > powiedzmy sprzedaj? towar za 300 z? i do tego doliczam 10 z? wysy?ki -
    > klient wp?aca na konto 310 z?. Czy mam te? koszty przesy?ki umieszczaae w
    > ewidencji przychodów czy tylko kwot? towaru, czyli 300 z? ? Czy na
    > rachunku
    > dla klienta mam wyszczególniaae oddzielnie koszty towaru i przesy?ki ? Czy

    Te 10zł to też Twój przychód.
    Na rachunku możesz _IMHO_ wpisać osobno wysyłkę, albo
    wliczyć proporcjonalnie do cen towarów - widziałem
    już kilkukrotnie oba warianty - więc chyba oba sa ok.

  • 3. Data: 2007-07-25 19:31:08
    Od: "Paweł" <g...@g...pl>

    > Te 10zł to też Twój przychód.
    > Na rachunku możesz _IMHO_ wpisać osobno wysyłkę, albo
    > wliczyć proporcjonalnie do cen towarów - widziałem
    > już kilkukrotnie oba warianty - więc chyba oba sa ok.

    Czyli powiedzmy w ewidencji przychodów daję oddzielnie pozycje z towarem, a
    pod nim pozycję z kosztami wysyłki, tak ? I tak samo na rachunku ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-07-25 19:39:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 21:31:08 Paweł <g...@g...pl> napisał(a):

    > Czyli powiedzmy w ewidencji przychodów daj? oddzielnie pozycje z
    > towarem, a
    > pod nim pozycj? z kosztami wysy?ki, tak ? I tak samo na rachunku ?

    Na ryczałcie się nie znam, ale prawdopodobnie wystarczy że wpiszesz
    rachunek
    w jednym wierszu, tylko kolumnami rozbijesz na stawki ryczałtu.

  • 5. Data: 2007-07-26 06:42:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 21:31:08 +0200, Paweł napisał(a):

    > Czyli powiedzmy w ewidencji przychodów daję oddzielnie pozycje z towarem, a
    > pod nim pozycję z kosztami wysyłki, tak ? I tak samo na rachunku ?

    Możesz i tak. Ale chyba bardziej ci się opłaci po prostu wliczyć koszt
    wysyłki do ceny towaru i traktować jako jedna pozycję. Jeśli mnie pamięć
    nie zawodzi to dla sprzedaży towaru jest podatek 3% a dla usługi wysyłki
    będzie 8,5%

  • 6. Data: 2007-07-26 10:10:03
    Od: "Paweł" <g...@g...pl>

> [...]
    > wysyłki do ceny towaru i traktować jako jedna pozycję. Jeśli mnie pamięć
    > nie zawodzi to dla sprzedaży towaru jest podatek 3% a dla usługi wysyłki

    Ahaaa... rozumiem :)

    A, czy prawidłowo będzie, gdy zrobię tak - sprzedam towar za dajmy na to te
    300 zł + 7 zł wysyłka, kupujący wpłaci na konto 307 zł, ale na
    rachnuku/fakturze wystawię jedną pozycję, tylko z książką i z kwotą 307 zł ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-07-26 10:59:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 12:10:03 +0200, Paweł napisał(a):

    > A, czy prawidłowo będzie, gdy zrobię tak - sprzedam towar za dajmy na to te
    > 300 zł + 7 zł wysyłka, kupujący wpłaci na konto 307 zł, ale na
    > rachnuku/fakturze wystawię jedną pozycję, tylko z książką i z kwotą 307 zł ?

    IMHO jak najbardziej prawidłowo.