  • 1. Data: 2007-07-25 14:41:41
    Temat: Ja uzyskać NIP dla nieletniego?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Jak w tytule, bez pośrednictwa pracodawcy czy zleceniodawcy.
    Czy można się powołać na planowaną grę na giełdzie(czy nieletni mogą grać
    na giełdzie,
    za pozwoleniem i pod kontrolą rodziców)?

  • 2. Data: 2007-07-25 15:23:57
    Temat: Re: Ja uzyskać NIP dla nieletniego?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv0y3rohipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    > Jak w tytule, bez pośrednictwa pracodawcy czy zleceniodawcy.
    > Czy można się powołać na planowaną grę na giełdzie(czy nieletni mogą grać
    > na giełdzie,
    > za pozwoleniem i pod kontrolą rodziców)?

    Podstawowe pytanie.
    Po co ci NIP skoro i tak ci do niczego nie bedzie potrzebny.
    Jak ci bedzie potrzebny to go dostaniesz bez kombinowania.

  • 3. Data: 2007-07-25 15:35:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 17:23:57 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > <t...@o...pl> wrote in message
    >>
    > Podstawowe pytanie.
    > Po co ci NIP skoro i tak ci do niczego nie bedzie potrzebny.
    > Jak ci bedzie potrzebny to go dostaniesz bez kombinowania.

    1. Mi nowy NIP po nic, ja już swój mam. Natomiast znajomy dzieciak
    ma talent który może sobie spieniężyć, tyle że dotychczas
    nikt nie chce u kogoś bez NIPu nic zamawiać.

    2. Dlaczewgo kombinowaniem nazywasz najprostszą możliwą drogę
    - w której sam zainteresowany chce wystapić o numer dla samego siebie,
    zamiast nazwać po imieniu, to co narzuca ustawa o nip ?

  • 4. Data: 2007-07-25 15:46:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv01k5uiipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > 1. Mi nowy NIP po nic, ja już swój mam. Natomiast znajomy dzieciak
    > ma talent który może sobie spieniężyć, tyle że dotychczas
    > nikt nie chce u kogoś bez NIPu nic zamawiać.

    To nie moja wina, że znajomi mają zielone pojęcie o przepisach.
    W momencie podpisania z nim umowy o dzieło, zlecenia lub zatrudnienia go na
    etat, moją obowiązek dostarczyć mu druk NIP-3, on ma go obowiązek wypełnić i
    im oddać, a oni mają go obowiązek wysłać. NIP przyjdzie do niego do domu, a
    on im go zaniesie.
    Koniec filozofii.

    > 2. Dlaczewgo kombinowaniem nazywasz najprostszą możliwą drogę
    > - w której sam zainteresowany chce wystapić o numer dla samego siebie,
    > zamiast nazwać po imieniu, to co narzuca ustawa o nip ?

    Bo ustawa o NIP nie narzuca ograniczen nikomu, komu nip jest potrzebny.
    Jak ci nip nie jest potrzebny, to po co maja ci go nadawac. Kolekcjonujesz
    numerki? Przerzuć się na znaczki.

  • 5. Data: 2007-07-25 15:57:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 17:46:24 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > na etat, moją obowiązek dostarczyć mu druk NIP-3, on ma go obowiązek
    > wypełnić i im oddać, a oni mają go obowiązek wysłać. NIP przyjdzie do

    Bomba, czyli dla nadania numerka potrzeba min 6 czynności(zależy jak
    liczyć).
    Jeśli to dla ciebie jest proste, to możesz uderzać prosto na komisarza
    unijnego.

    > Bo ustawa o NIP nie narzuca ograniczen nikomu, komu nip jest potrzebny.
    > Jak ci nip nie jest potrzebny, to po co maja ci go nadawac.
    > Kolekcjonujesz numerki? Przerzuć się na znaczki.

    Jeśli to, o czym mowa w pkt 1 nie jest wg ciebie ograniczeniem,
    to widać nie mamy wspólnego mianownika i dalsza dysksja jest bezcelowa.

    Do tego zapomniałeś w ciągu kilku sekund że to nie ja potrzebuję tego nipa.
    I do tego to nie dla znajomych ma być ten NIP.
    Jeśli chcesz się pomądrzyć, to są lepsze grupy, skończ zaśmiecać ten wątek
    - zadałem konkretne pytanie i jeśli nie masz nic ciekawego do napisania,
    to po prostu nie pisz - bo VAT od dotychczasowych twoich rad byłby ujemny.

  • 6. Data: 2007-07-25 16:03:37
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Bomba, czyli dla nadania numerka potrzeba min 6 czynności(zależy jak
    > liczyć).
    > Jeśli to dla ciebie jest proste, to możesz uderzać prosto na komisarza
    > unijnego.

    Hmmm, ale te 6 czynnosci 99% obywateli robi raz jedyny raz w zyciu. W
    porównaniu z tym takie odbieranie przesylki poleconej to betka. Bo przy
    przesylce
    - idziesz na poczte
    - wreczasz dowod
    - podpisujesz swistek
    - dostajesz list
    ;)

    4 czynnosci, ktore mozesz powtarzac dowolna ilosc razy w ciagu zycia ;)

  • 7. Data: 2007-07-25 16:08:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 18:03:37 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > - dostajesz list
    > ;)
    >
    > 4 czynnosci, ktore mozesz powtarzac dowolna ilosc razy w ciagu zycia ;)

    witek stwierdzil ze samodzielne zalatwienie nipu jest motaniem,
    a zrobienie tego poprzez platnika jest proste.
    Jednak zarówno ilość czynności w obu wariantach, jak i prawdopodobineństwo
    utraty zlecenia
    w przypadku konieczności załatwiania nipu poprzez płatnika wskazują,
    że korzystniejsze jest samodzielne załatwienie tego niepotrzebnego numerka.
    I stąd tytułowe pytanie - jak uzasadnić w okienku złożenie NIP-3 przez
    nielteniego,
    aby przyjęli formularz i nadali numerek.

  • 8. Data: 2007-07-25 16:18:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv02mjvfipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Bomba, czyli dla nadania numerka potrzeba min 6 czynności(zależy jak
    > liczyć).
    > Jeśli to dla ciebie jest proste, to możesz uderzać prosto na komisarza
    > unijnego.

    Strasznie skomplikowane czynnosci trzeba wykonac. Niesamowite. Moze ty sie
    do zadnej pracy nie zabieraj, bo to przerosta twoje mozliwosci rozumienia
    skomplikowanych rzeczy. Nawet zamiatanie moze byc rzecza zbyt trudna bo
    wymaga podobnej ilosci krokow.

    twoja metoda jest znacznie prostsza
    Musisz napisac na grupe, potem musisz odczytac odpowiedzi, potem musisz
    wybrac ta najlepsze, potem musisz isc do urzedu, wziac druczek, wypelnic,
    stanac w kolejce, wytlumaczyc pani po co ci nip co nie bedzie takie proste,
    oddac druczek, jak nip przyjdzie poczta musisz go zaniesc ewentualnemu
    pracodawcy. Z duza szansa zamiast nip przyjdzie odpowiedz odmowna.

    Jak dla mnie bomba.

    > Jeśli to, o czym mowa w pkt 1 nie jest wg ciebie ograniczeniem,
    > to widać nie mamy wspólnego mianownika i dalsza dysksja jest bezcelowa.

    Nie jest ograniczenim. Jak nip bedzie ci potrzebny to go dostaniesz. Jak ci
    nie jest potrzebny to go nie dostaniesz.
    Na tej samej zasadzie nie dostaniesz paszportu asustralijskiego, tylko
    dlatego, ze ty go chcesz.

> [...]
    > to po prostu nie pisz - bo VAT od dotychczasowych twoich rad byłby ujemny.

    co za roznica czy pisze bezposrednio do ciebie, czy bede pisal "twoj
    znajomy" czy "on".
    to tez przerasta twoje mozliwosci rozumienia tekstu pisanego?

    Napisalem ci konkretnie, kiedy i jak bedzie mogl uzyskac nip. Zbyt trudne
    do zrozumienia?
    No to sorry.
    Moge powtorzyc jeszcze raz.
    Dostanie NIP w momencie kiedy podejmie swoja pierwsza prace, czy tez umowe o
    dzieło albo zlecenie.
    O NIP wystepuje sie w takich przypadkach poprzez pracodawce czy
    zleceniodawce i oni powinni to wiedziec. Art 8. ustawy o NIP.

  • 9. Data: 2007-07-25 16:19:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wojtek Malina" <w...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > - dostajesz list
    > ;)
    >
    > 4 czynnosci, ktore mozesz powtarzac dowolna ilosc razy w ciagu zycia ;)

    Wez przestan, to zatrudne dla niego jeszcze sie zalamie psychicznie i bedzie
    na ciebie.

  • 10. Data: 2007-07-25 16:27:28

    Dnia 25-07-2007 o 18:19:25 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "Wojtek Malina" <w...@g...pl> wrote in message

    > Wez przestan, to zatrudne dla niego jeszcze sie zalamie psychicznie i
    > bedzie na ciebie.

    Proponuje zebys zalozyl sobie na mnie killfile, chyba ze kreci cie
    taka przepychanka, ale wtedy tez wrzuc mnie do killfile - wbrew
    instynktom, pls.