  • 1. Data: 2007-07-25 17:17:00
    Temat: Spadek z Niemiec
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Witam serdecznie!
    Przyszła kasa z Niemiec jako spadek po ciotce. Niemiecki urząd skarbowy zaraz położył
    na
    tym łapę, kazał złożyć deklarację(zrobiłem) no i zapłacić.Jeszcze nie zapłaciłem.
    Czy nasz Urząd skarbowy ma coś do tego?
    Wystarczy mu SD-Z1 i nie muszę ponownie sięgać do kieszeni?
    Rentier

  • 2. Data: 2007-07-25 17:41:45
    Temat: Re: Spadek z Niemiec
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Rentier" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > zapłacić.Jeszcze nie zapłaciłem.
    > Czy nasz Urząd skarbowy ma coś do tego?
    > Wystarczy mu SD-Z1 i nie muszę ponownie sięgać do kieszeni?

    Niestety musisz.
    Znajdź umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy polską i niemcami
    i szukaj czegokolwiek na temat podatkow od spadkow.
    Niestety watpie aby cokolwiek bylo, bo wiekszosc takich umow reguluje sprawy
    podatku dochodowego a inne zbywa milczeniem.
    Jezeli nic nie znajdzisz to podpadasz pod polska ustaw o podatku od spadkow
    i darowizn, a ta niestety ma niekorzystna odpowiedz dla ciebie.
    Podatek w niemczech to podatek w niemczech, a podatek w polsce bedzie
    podatkiem w polsce.

    Art. 2. Nabycie własności rzeczy znajdujących się za granicą lub praw
    majątkowych wykonywanych za granicą podlega podatkowi, jeżeli w chwili
    otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny nabywca był obywatelem polskim
    lub miał miejsce stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Ciotka to druga grupa podatkowa, czyli w zaleznosci do tego ile tego jest to
    bedzie miedzy 9% a 12%

  • 3. Data: 2007-07-25 18:16:32
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

> [...]
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    >
    > Ciotka to druga grupa podatkowa, czyli w zaleznosci do tego ile tego jest to bedzie

    Ot właśnie:-(
    W dodatku zmarła w 2006 r.
    Tylko czy US będzie o tym wiedział?
    Skoro kasę przelali na konto?
    Hmmmm
    R.

  • 4. Data: 2007-07-25 18:22:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ot właśnie:-(
    > W dodatku zmarła w 2006 r.
    > Tylko czy US będzie o tym wiedział?
    > Skoro kasę przelali na konto?

    Na to pytanie to ci juz tylko wrozka odpowie.
    Pomysl co sie stanie jak sie dowie.
    Jak tego bylo duzo, to jak sie w US wytlumczysz skad miales pieniadze jak
    sobie np. kupisz za to samochod albo mieszkanie.

  • 5. Data: 2007-07-25 18:40:02
    Od: "Malinowy [bluzgi] Miś" <m...@a...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Na to pytanie to ci juz tylko wrozka odpowie.
    > Pomysl co sie stanie jak sie dowie.
    > Jak tego bylo duzo, to jak sie w US wytlumczysz skad miales pieniadze
    > jak sobie np. kupisz za to samochod albo mieszkanie.

    Teraz to juz po bratkach. Mozna bylo zalozyc niemieckie konto w
    niemieckim banku, bo chybas mozna w UE sopbie zalozyc konto. I tam
    "schowac" kase. Karte kredytowa i dostep przez net do konta i mozna wydawac.

    Czy nie?

    sa jakies slabe punkty tego planu?

    --
    Malinowy Miś

    """Szatanów łatwo zidentyfikować, widać te buzie także w mediach"""
    - powiedział premier http://wiadomosci.onet.pl/1564510,11,item.html

  • 6. Data: 2007-07-25 19:42:58
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > sa jakies slabe punkty tego planu?
    Nie widzę;-)
    R.

  • 7. Data: 2007-07-25 19:53:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    ""Malinowy [bluzgi] Miś"" <m...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > banku, bo chybas mozna w UE sopbie zalozyc konto. I tam "schowac" kase.
    > Karte kredytowa i dostep przez net do konta i mozna wydawac.

    nie, pod warunkiem, ze sie US nie dowie, bo podatek nalezy sie tak czy siak.

  • 8. Data: 2007-07-25 20:12:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, "Malinowy [bluzgi] Miś" wrote:

> [...]
    > banku, bo chybas mozna w UE sopbie zalozyc konto. I tam "schowac" kase. Karte
    > kredytowa i dostep przez net do konta i mozna wydawac.

    Tak, wewnątrzunijne umowy o wymianie informacji skarbowej.
    Po prawdzie, sądząc z objawów, na razie działa toto wyrywkowo, ale
    pytaniem jest kto wie jak będzie za 5 lat?
    A 5++ lat trzeba do przedawnienia :>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-25 20:39:54
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > A 5++ lat trzeba do przedawnienia :>
    > pzdr, Gotfryd
    5 lat przepękam,znamion luksusu nie będę okazywał, a i sąsiadom się nie pochwalę -
    sąsiedzi to jest zwykle najsłabszy punkt;-((
    R.

  • 10. Data: 2007-07-25 20:45:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 22:39:54 Rentier <r...@i...pl> napisał(a):

    > 5 lat przep?kam,znamion luksusu nie b?d? okazywa?, a i s?siadom si? nie
    > pochwal? -
    > s?siedzi to jest zwykle najs?abszy punkt;-((
    > R.

    Zdaje się że te podatki są wymagalne w momencie powołania się na darowiznę
    albo spadek,
    więc zakładając trwanie obecnego stanu prawnego nie mógłbyś bezpiecznie
    kupić auta czy domu
    nawet za 10 lat.