  • 1. Data: 2007-07-25 15:57:56
    Temat: Faktura dla osoby fizycznej
    Od: "kuba" <k...@o...pl>

    Witam,

    prowadze dzialnosc gospodarcza w oparciu o KPiR,
    do tej pory zawsze wspolpracowalem z firmami, ktorym
    wystawialem faktury za swoje uslugi lub sprzedane towary.

    Wlasnie po raz pierwszy okazalo sie, ze sprzedalem cos
    osobie fizycznej (wplacila juz ona pieniadze ze swojego
    rachunku bankowego na moje firmowe konto).

    Czy moge normalnie wystawic na ta osobe fakture
    bez podawania NIPu? Dodam, ze oczywiscie nie posiadam
    kasy fiskalnej i nie zamierzam jej miec.

    Czy moge tak zrobic? Ewentualnie czy na cos
    konkretnego musze jeszcze zwrocic uwage?

    --
    pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2007-07-25 16:51:29
    Temat: Re: Faktura dla osoby fizycznej
    Od: "markus" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasy fiskalnej i nie zamierzam jej miec.
    >
    > Czy moge tak zrobic? Ewentualnie czy na cos
    > konkretnego musze jeszcze zwrocic uwage?

    tak, możesz zafakturować bez nipu - jak księgę komputerowo prowadzisz ,
    zaznacz sobie jako klienta jako osobę fizyczną nie firmę
    Pozdr
    MK

  • 3. Data: 2007-07-25 19:50:54
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 17:57
    (autor kuba
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f87rvq$kj6$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czy moge normalnie wystawic na ta osobe fakture
    > bez podawania NIPu?

    Możesz. Możesz też z Nipem. Zakazu nie ma :D Więc jak masz jej NIP to
    nipaj...

    > Dodam, ze oczywiscie nie posiadam
    > kasy fiskalnej i nie zamierzam jej miec.

    A to już zależy od kwoty na jaką jest ta faktura oraz UWAGA! od tego co
    sprzedałeś. Jak to ma w sobie np. płytkę CD to masz przesrane i dowalą ci
    karę i kasę i inne straszne rzeczy. Witamy w kaczygrodzie.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 4. Data: 2007-07-25 20:09:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, kuba wrote:

    > Czy moge normalnie wystawic na ta osobe fakture
    > bez podawania NIPu? Dodam, ze oczywiscie nie posiadam
    > kasy fiskalnej i nie zamierzam jej miec.

    No to niestety, w sprawie "coś" nie ma dobrej odpowiedzi.
    Niektóre sprzedaże wywalają na dobre ze zwolnienia z kasy,
    wystarczy sprzedać np. jedną nagraną płytę CD/DVD czy
    taśmę albo inny nośnik.
    Rozporządzenie w sprawie zwolnienia z kas fiskalnych masz
    np. tu (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/250607.htm
    ...albo wielu innych miejscach, zwracaj tylko uwagę na datę
    dokumentu (wyżej nazwa zbioru jest datą :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-26 10:03:01
    Od: "kuba" <k...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > taśmę albo inny nośnik.
    > Rozporządzenie w sprawie zwolnienia z kas fiskalnych masz

    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.
    Sprzedaz dotyczyla odsprzedazy domeny internetowej
    za 3 cyfrowa kwote. Moje obroty roczne nie przekraczaja
    40 000 zl (to tylko dodatkowe zajecie obok etatu).
    W moim odczuciu wiec smialo moge wystawic fakture
    dla tej osoby i nie martwic sie o obowiazek kasy fiskalnej.
    Czy mam racje?

    pozdrawiam
    Kuba

  • 6. Data: 2007-07-27 21:40:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 22:09:55 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > np. tu (rejestracja darmowa):
    > http://podatki.pl/akty/250607.htm
    > ...albo wielu innych miejscach, zwracaj tylko uwagę na datę dokumentu

    Ale w kwestii nagranych CD nie ma znaczenia czy to osoba fizyczna czy
    firma, więc można założyć że nie chodzi o tego typu sprzedaż (inaczej dla
    firm też by musiał mieć kasę)

    p. m.

  • 7. Data: 2007-07-27 22:57:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jul 2007, mvoicem wrote:

    > Ale w kwestii nagranych CD nie ma znaczenia czy to osoba fizyczna czy
    > firma,

    Mogę poprosić podstawę prawną?

    > więc można założyć że nie chodzi o tego typu sprzedaż

    Chodzi o tego typu sprzedaż dla *osób nie prowadzących DG*!

    > (inaczej dla firm też by musiał mieć kasę)

    A zasada "Lex superior derogat legi inferiori" to pies?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-28 01:00:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 28 Jul 2007 00:57:41 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mogę poprosić podstawę prawną?

    Nie ma :). Tzn czytałem samo rozporządzenie nie czytając ustawy,
    i tak mi się wyczytało że sprzedaję CD dla firmy - muszę mieć kasę.

    > Chodzi o tego typu sprzedaż dla *osób nie prowadzących DG*!

    > A zasada "Lex superior derogat legi inferiori" to pies? ;)

    A tego nie rozumiem. Tzn formułkę rozumiem, tylko nie bardzo rozumiem jak
    ona się donosi do mojego toku rozumowania (który jest poprawny,
    aczkolwiek oparty na złych danych ;) )

    p. m.

  • 9. Data: 2007-07-28 06:23:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jul 2007, mvoicem wrote:

    > Nie ma :). Tzn czytałem samo rozporządzenie nie czytając ustawy,

    U... błąd gruby ;) - i Konstytucji też jakiś czas nie czytałeś :O

    > i tak mi się wyczytało że sprzedaję CD dla firmy - muszę mieć kasę.

    To raz jeszcze: ZACYTUJ :)

    > A tego nie rozumiem. Tzn formułkę rozumiem, tylko nie bardzo rozumiem jak
    > ona się donosi do mojego toku rozumowania (który jest poprawny,
    > aczkolwiek oparty na złych danych ;) )

    Dane są dobre, tylko niekompletne - ignorujesz właśnie ową formułkę.
    Być może ignorujesz jeszcze samą ustawę ;>
    Konstrukcja wygląda tak: ustawa nakłada na podatników obowiązek
    (bo TYLKO ustawa może nakładać obowiązki, patrz Konstytucja) posiadania
    kasy fiskalnej *przy sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym DG*
    (koniec listy, wtedy i tylko wtedy) oraz *upoważnia ministra* do
    udzielania *zwolnień*.
    Jak minister pisze, że "zwalnia się z obowiązku..." to dotyczy to tych
    podatników, i TYLKO tych podatników, na których uprzednio obowiązek
    taki został nałożony!
    I jak minister pisze że "zwolnienie nie dotyczy...", to może to obejmować
    TYLKO tych, którzy w myśl innych p. rozporządzenia mogliby podpaść
    pod zwolnienie, a nie tych których sam *obowiązek* poprzednio nie
    dotyczył!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-30 13:07:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 28 Jul 2007 08:23:52 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > U... błąd gruby ;) -

    Ano gruby, biję się w pierś...

    > To raz jeszcze: ZACYTUJ :)

    Nie ma co cytować, jak wyżej napisałem, w/w twierdzenie wynikło z
    niedoczytania

> [...]
    > TYLKO tych, którzy w myśl innych p. rozporządzenia mogliby podpaść pod
    > zwolnienie, a nie tych których sam *obowiązek* poprzednio nie dotyczył!

    Ja temu nie przeczę, rozumiem zależności między aktami różnych
    rzędów (po doczytaniu ustawy, po raz trzeci biję się w pierś). Ale
    czepiam się argumentacji.

    Twiedziłem że skoro nie wolno bez kasy sprzedawać CD nawet dla firm, oraz
    dotąd sprzedawał dla firm to samo (przy milczącym założeniu że robił to
    wg. przepisów), to prawdopodobnie nie chodzi o tego typu działalność.

    Więc rozbijając to zdanie logiczne mamy (A ^ B ^ C) => D gdzie:
    A - nie wolno sprzedawać CD bez kasy dla firm
    B - dotąd sprzedawał dla firm i chodzi o taką samą sprzedaż
    C - milczące założenie że robił to wg. przepisów
    D - prawdopodobnie nie chodzi o tego typu działalność

    to takie zdanie logiczne jest prawdziwe, nawet jeżeli A jest false.

    A po tym wnioskowaniu walnąłeś łacińskie zdanie, które pasuje do
    zakwestionowania samego A, ale do całego (A^B^C)=>D IMHO nie.

    p. m.