  • 11. Data: 2002-02-26 15:51:12
    Temat: Re: Upd: Firma transportowa - kilka w=B1tpliwo=B6ci?=
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Czyli jeżeli nie jest w EŚT to nie trzeba ewidencjonować nigdzie
    > kilometrówki,

    Akurat jest (było) odwrotnie, chyba, że to ciężarowy.

    ale czy jest jakieś ograniczenie ilości zapłaconego VATu w
    > paliwie do przejechanych kilometrów - oczywiście poza kryterium
    > zdroworozsądkowym?

    Nie bardzo wiem o co pytasz?

  • 12. Data: 2002-02-26 15:59:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 26 Feb 2002, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Czyli jeżeli nie jest w EŚT to nie trzeba ewidencjonować nigdzie
    >+ kilometrówki,

    Na odwrót: nie jest w EŚT to jest limit !

    >+ ale czy jest jakieś ograniczenie ilości zapłaconego VATu w
    >+ paliwie do przejechanych kilometrów

    Na osobowe VATu się nie odlicza a zaraz nie będzie się
    odliczało żadnego paliwa :( !
    W koszty idzie wszystko paliwo co kupisz (z VATem, przy ŚT).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-02-26 17:37:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Na odwrót: nie jest w EŚT to jest limit !

    Jaki???

    > Na osobowe VATu się nie odlicza a zaraz nie będzie się
    > odliczało żadnego paliwa :( !
    > W koszty idzie wszystko paliwo co kupisz (z VATem, przy ŚT).

    że nie jest w ŚT to już ustaliliśmy więc tym się nie zajmujmy. Pytanie czy
    jest to samochód osobowy? Firmy są dwie, w jednej samochodem jest fiat
    ducato, w drugim renault kangoo. Czy w takiej sytuacji moge sobie odliczyć
    VAT zapłacony za paliwo od naliczonego???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 14. Data: 2002-02-26 17:37:27
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ale czy jest jakieś ograniczenie ilości zapłaconego VATu w
    >
    > Nie bardzo wiem o co pytasz?

    Np. przedstawiam w US rachunki za paliwo na kwotę z której VAt zapłacony =
    VATowi naliczonemu, a pani w US mówi: ale przecież z paliwa można odliczyć
    tylko tyle i tyle miesięcznie. Czy jest taki limit?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
    a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.

  • 15. Data: 2002-02-26 21:26:50
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > ducato, w drugim renault kangoo. Czy w takiej sytuacji moge sobie
    odliczyć
    > VAT zapłacony za paliwo od naliczonego???

    Jeśli są to samochody inne inne niż osobowe
    o ładowności większej niż 500 kg, odliczyć możesz
    VAT ze wszystkich faktur za paliwo, o ile potrafisz wykazać
    związek zakupu tego paliwa z przychodami.
    (limit kilometrówki jest tylko osobowych)

  • 16. Data: 2002-02-27 16:50:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 26 Feb 2002, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Np. przedstawiam w US rachunki za paliwo na kwotę z której VAt zapłacony =
    >+ VATowi naliczonemu, a pani w US mówi: ale przecież z paliwa można odliczyć
    >+ tylko tyle i tyle miesięcznie. Czy jest taki limit?

    Dla KPiR, dla samochodu nie będącego w ewidencji - jest, w tej
    chwili jest zresztą ciekawie - chwilowo brak "podstawy prawnej"
    (bo stare roporządzenie RM się "skończyło").
    Jak na ryczałcie - nie wiem !
    Może ktoś napisze ?...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-02-27 22:25:31
    Temat: Re: Upd: Firma transportowa - kilka wątpliwości
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@i...pl:

> [...]
    > VAT ze wszystkich faktur za paliwo, o ile potrafisz wykazać
    > związek zakupu tego paliwa z przychodami.
    > (limit kilometrówki jest tylko osobowych)

    Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ