  • 1. Data: 2009-07-27 08:29:12
    Temat: Forma opodatkowania firmy a umowa o dzieło
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Hej
    Karta podatkowa pozwala zatrudniać pracowników na umowę o pracę.
    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych nie pozwala zatrudniać pracowników
    na umowę- zlecenie.

    Czy któraś z tych form opodatkowania pozwala na zatrudnianie pracowników na
    umowę o dzieło?

    lamer

  • 2. Data: 2009-07-27 08:46:44
    Temat: Re: Forma opodatkowania firmy a umowa o dzieło
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    lamer wrote:
> [...]
    > pracowników na umowę- zlecenie.
    >
    > Czy któraś z tych form opodatkowania pozwala na zatrudnianie pracowników

    ???

    Przecież na ryczałcie możesz zarówno zawierać umowy zlecenia jak i umowy
    o dzieło. Jedynie koszty tych umów nie są KUP (z oczywistych powodów).

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-07-27 08:54:14
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy któraś z tych form opodatkowania pozwala na zatrudnianie pracowników na
    > umowę o dzieło?

    W KF: Zatrudnić możesz tylko na umowę o pracę.

  • 4. Data: 2009-07-27 10:00:22
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Przecież na ryczałcie możesz zarówno zawierać umowy zlecenia jak i umowy o
    > dzieło. Jedynie koszty tych umów nie są KUP (z oczywistych powodów).

    Gdzieś przeczytałem, że na "ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych" nie
    można na zlecenie zatrudniać. Widać ktoś głupotę napisał.

    Czy to jest pewna informacja, że na obu formach ryczałtu można mieć

  • 5. Data: 2009-07-27 10:02:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 12:00:22 +0200, lamer napisał(a):

    > Czy to jest pewna informacja, że na obu formach ryczałtu można mieć
    > pracowników na umowę o dzieło?

    Chyba sympatyczna_poczta_a napisał to wyraźnie: pracownik, to jest na
    umowę o pracę.

  • 6. Data: 2009-07-27 10:45:16
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    > Chyba sympatyczna_poczta_a napisał to wyraźnie: pracownik, to jest na
    > umowę o pracę.

    To jak nazwać kogoś, kto jest zatrudniony na umowę o dzieło?

    lamer

  • 7. Data: 2009-07-27 10:46:06
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W KF: Zatrudnić możesz tylko na umowę o pracę.

    A można prosić o wytłumaczenie co to KF?

    lamer

  • 8. Data: 2009-07-27 11:22:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-27, lamer <l...@p...pl> wrote:

    [...]

    > To jak nazwać kogoś, kto jest zatrudniony na umowę o dzieło?

    Nie jest zatrudniony. Umawiasz się z nim na wykonanie dzieła.
    Zazwyczaj taką osobę nazywa się wykonawcą, bo ma coś wykonać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-07-27 11:23:21
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    > Nie jest zatrudniony. Umawiasz się z nim na wykonanie dzieła.
    > Zazwyczaj taką osobę nazywa się wykonawcą, bo ma coś wykonać. :)

    No tak, sensowne. Dzięki!

    lamer

  • 10. Data: 2009-07-27 11:51:08
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 12:46:06 +0200, lamer napisał(a):

    > A można prosić o wytłumaczenie co to KF?

    Imć Gotfryd miał zwyczaj "prostować" jakieś nie domówienia, tudzież babole
    słowne i nie precyzyjne zwrotem, akronimem "wKF". Co znaczy ni mniej ni
    więcej jak tylko "w kwestii formalnej".