  • 1. Data: 2009-07-26 14:13:16
    Temat: miejsce składania PIT
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Wszystkich urażonych pytaniem z góry przepraszam, zwlaszcza, ze pytanie moze
    banalne, ale z ciekawosci chcialem sie upewnic.
    Tak sie sklada, ze z roznych powodow mam inny adres zameldowania, a pod
    innym adresem zamieszkuje. Do tej pory tak sie skladalo, ze wysylajac list z
    PIT-em skladalem go w Urzedzie Skarbowym wlasciwym dla adresu zameldowania,
    nie zas zamieszkania i wszystko bylo OK. W zeszlym roku chyba ow PIT zostal
    przeslany miedzy urzedami, choc na 100% nie wiem, bo nie otrzynalem zadnego
    zawiadomienia. W tym jednak roku kiedy zlozylem zeznanie do US dla
    m.zameldowania przez jakis czas wszystko bylo ok, az jakies 1-1,5 mies. temu
    dostalem list by zlozyc wyjasnienia w zwiazku z zeznaniem. Podczas wizyty
    okazalo sie, ze to, w czym mnie dotychczas utwierdzano nie jest prawda i dla
    slusznosci zeznania nie liczy sie adres zameldowania, tylko ten, pod ktorym
    zamieszkuje i to do Urzedu wlasciwego dla tego miejsca musze skladac
    zeznanie w przyszlosci. Stad tez moje pytanie (choc moze bezzasadne): ktorym
    wobec tego urzedem mam sie sugerowac: tym dla miejsca zamieszkania, czy
    zameldowania [oba oczywiscie w Warszawie] bo mam lekki kociokwik w glowe :)
    ? Jest jakis przepis, ktory to reguluje ?

    --== cOOba ==--

  • 2. Data: 2009-07-26 14:32:38
    Temat: Re: miejsce składania PIT
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-26, cOOba <c...@o...pl> wrote:

    [...]

    > wobec tego urzedem mam sie sugerowac: tym dla miejsca zamieszkania, czy
    > zameldowania [oba oczywiscie w Warszawie] bo mam lekki kociokwik w glowe :)

    PIT należy składać w miejscu zamieszkania.

    > ? Jest jakis przepis, ktory to reguluje ?

    Oczywiście.
    Na druku NIP-3 nawet masz podane jaka i jaki przepis.

    Że zacytuję:

    "Podstawa prawna:
    Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników (Dz.U. Nr 142, poz.702, z późn. zm.)

    [...]

    Miejsce składania:
    Zgłoszenie składa się do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w rozumieniu
    art.4 ustawy."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-07-31 17:10:09
    Od: <s...@a...pl>

    > PIT należy składać w miejscu zamieszkania.

    O czym jet napisane na samym druku PIT36/PIT37 :) Podsapiłem zeznanie, a go
    nawet nie przeczytałeś?

  • 4. Data: 2009-10-02 23:17:49
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > O czym jet napisane na samym druku PIT36/PIT37 :) Podsapiłem zeznanie, a
    > go nawet nie przeczytałeś?

    Na wstępie przepraszam za 'refleks szachisty' w odpowiedzi (wszak to 2
    miesiące 'z górką')
    Przeczytać przeczytałem i to nie raz ( gdyby bowiem było inaczej to ....py
    bym nie zawracał :)), ale na taki szczegół akurat - przyznam, uwagi nie
    zwróciłem, uznając fakt składania zeznania w miejscu zameldowania, nie zaś
    zamieszkania za oczywiste. Jak widać jednak myliłem się.
    Dzięki zatem za uświadomienie.

    EOT
    --== cOOba ==--