    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: GP: coœ mi nie pasuje z lokatą...
    Date: Fri, 23 Jul 2004 13:06:23 +0200

    Artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmap_040723/f
    irmap_a_8.html
    ...mowa m.in. o lokatach i cytat:
    "Przedsiębiorcy korzystajšcy z uproszczonych form rachunkowoœci (ksišżka
    przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencyjny, karta podatkowa) przy
    opodatkowaniu zysków z lokat podlegajš temu samemu prawu co osoby
    fizyczne. Oznacza to, że po zakończeniu trwania lokaty od uzyskanych
    odsetek bank odliczy 19 proc. podatku."

    Czy ktoś to testował ??

    Bo ja nie widzę ŻADNEGO powodu, żeby bank od lokaty "firmowej" miał
    pobierać podatek ! W końcu zakres operacji na rachunku (w tym
    lokacie) ustala umowa i nijak nie widzę powodu i możliwości wnikania
    i rozstrzygania czy to jeszcze "zwykły rachunek" czy "już lokata" jeśli
    umowa dopuszcza np. dopłaty w trakcie trwania oraz wypłacanie części
    kwoty lokaty.
    Komentarze mile widziane... IMO jeśli lokata jest "firmowa" to
    podatnik musi doliczyć odsetki do "przychodów innych" w KPiR.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)