  • 1. Data: 2007-02-07 22:20:26
    Temat: Głupoty poradaprawna.pl - warunkoiwe zawieszenie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Czytajac rozne odpowiedzi na poradaprawna.pl natknalem sie na takie cos:

    [pytanie]
    Miałem wypadek przy pracy jestem handlowcem zostałem oskarzony z art. 177
    paragraf 1 i 2 o nieumyslne naruszenie przepisów prawa ladowego powietrznego
    jedna ofiara była śmiertelna zmarła po 21 dniach w szpitalu nigdy nie byłem
    karany btyłem trzezwy mam dobre opinie czy zostanie zastosowana wobec mnie
    kara pozbawienia wolnosci w zawieszeniu czy bede musiał odsiedziec wyrok?

    [odpowiedz (2004-12-06)]

    Sąd może warunkowo zawiesić wykonanie orzeczonej kary pozbawienia wolności
    m.in pod warunkiem, że nie przekracza ona 2 lat. (art. 69 § 1 kodeksu
    karnego ). Natomiast zgodnie z art. 177 § 2 k.k. jeżeli następstwem wypadku
    jest śmierć innej osoby albo ciężki uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Niestety w Pana
    przypadku wspomnainy warunke nie został spelniony. Może Pan jedynie ubiegać
    się o warunkowe zwolnienie z odbycia reszty kary. W myśl art. 78 § 1. k.k.
    skazanego można warunkowo zwolnić po odbyciu przez niego co najmniej połowy
    kary, jednak nie wcześniej niż po 6 miesiącach.

    Dlaczego - wg serwisu - nie ma mozliwoswci, zawieszenia wykonania kary?

    Skoro dolna granica to 6 m-cy i jesli dostanie za ten czyn np. 2 lata, to
    przeciez mozna warunkowo zawiesic wykonanie kary. Przy dobrowolnym poddaniu
    sie karze jeszcze wiecej. Gdyby za to przestepstwo dolna granica wynosila 3
    lata (zbrodnia) to wtedy oczywiscie nie mogloby sie w zaden sposob obyc bez
    kratek.

    Pozdrawiam

    SDD