    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Gofin: WNiP bez amortyzacji.
    Date: Thu, 4 Sep 2008 08:00:55 +0200

    Jak już zapodałem linka do gofina, to przy okazji utknąłem
    na ichnich poradach.

    I nie mogę oprzeć się wrażeniu, że tu:
    http://www.gofin.pl/17,1,61,98586.html
    ...autor wziął był i (niezależnie od istoty treści) pomieszał ze
    sobą zupełnie różne rzeczy, w szczególności:
    - koszty *utrzymania* strony i opłat *abonamentowych*
    - koszty zwiazane z przeniesieniem praw autorskich (patrz: "podatnik
    otrzymał fakturę za utrzymanie domeny internetowej"...)
    ...co zrozumienia co autor miał na myśli zdecydowanie nie ułatwia.

    Niemniej argumentacja, jak rozumiem bynajmniej nie autorstwa gofina
    lecz "przeklejona" z interpretacji US, albo jest lekko naciągnięta
    (i zahacza właśnie o koszta utrzymania) albo niezrozumiała.

    Powiedzcie mi coś takiego:
    "Jednak w naszej ocenie utworzenie strony internetowej nie skutkuje
    powstaniem składnika majštku zaliczanego do wartoœci niematerialnych
    i prawnych, nawet jeżeli jej utworzenie wišże się z przeniesieniem praw
    autorskich. Strona internetowa zakładana jest bowiem w celu łatwiejszego
    dostępu do potencjalnych klientów i zapoznania ich z ofertš handlowš."

    No moment.
    Jak ktoś kupuje sklep, w rozumieniu "taką nieruchomość w postaci
    lokalu" :), to przecież też to robi "w celu łatwiejszego dostępu"
    itede, nie?
    I co, uprawnia to do zaliczenia zakupu (tego sklepu) po prostu
    w koszty??

    Czego nie rozumiem? ;)
    (poza sugestią że może być mowa o stronach ktorych stworzenie jest
    warte <3500 zł oczywiście)

    pzdr, Gotfryd