  • 1. Data: 2002-06-06 05:59:56
    Temat: zaprzestanie amortyzacji
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witam

    W DG wykorzystwałem 2 samochóody cieżarowe, obecnie nie ma potrzeby
    wykorzystwania dwóch,mam watpliwości czy moge zaprzestać amorytzacji
    drugiego samochodu, czy musze go dalej amortyzowac , bo nie zaprzesatałem DG
    w ktorej samochod ten byl uzytkowany ( zgodnie z art.22cp.5 uopdof)

    jacek

  • 2. Data: 2002-06-06 12:07:15
    Temat: Re: zaprzestanie amortyzacji
    Od: "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl>

    Hej !

> [...]
    DG
    > w ktorej samochod ten byl uzytkowany ( zgodnie z art.22cp.5 uopdof)

    Ja miałem trochę inną sytuację. Miałem samochód osobowy (środek trwały)
    wykorzystywany do DG. Kupiłem nowy samochód i teraz jego wykorzystuję
    i amortyzuję natomiast stary samochód przestałem amortyzować - no bo skoro
    go nie wykorzystuje do DG tylko do celów prywatnych to chyba nie powinienem
    ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    EL-PROJEKT już jest !!! - http://www.el-projekt.wp.pl

  • 3. Data: 2002-06-07 06:31:22
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ?
    > tez tak myslalem ale popatrz na art 22 uopdof , w biuletynie informacyjmy
    gorzow z dnia 01-06-2002 na stronie 37 jest interpretacja tego atrykulu

    jacek

  • 4. Data: 2002-06-07 11:43:27
    Od: "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl>

    Hej !

    > gorzow z dnia 01-06-2002 na stronie 37 jest interpretacja tego atrykulu

    No i co tam piszą ?

    Bo z samej ustawy zapisy :

    " Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów"

    oraz co sie amortyzuje :

    ".. wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z
    prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą "

    pokazują chyba, że jak jest coś co nie służy do działalnosci
    to nie powinno się znaleźć w kosztach ani bezpośrednio
    ani w formie odpisów amortyzacyjnych.

  • 5. Data: 2002-06-07 12:27:09
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > pokazują chyba, że jak jest coś co nie służy do działalnosci
    > to nie powinno się znaleźć w kosztach ani bezpośrednio

    chodzi o art 22c p. 5 amoryzacji nie podlegaja -skladniki majatku nie
    uzywane na skutek zaprzestania dzialalnosci w kt byly uzywane , a poniewaz
    ja tej dzialalnosci nie zaprzestalem wiec amortyzuje dalej mimo iz samochod
    stoi-*- tez mi sie wydaje to nie logiczne , ale taka interpretacje
    przedstawil gorzów - a oni sie licza

    jacek

  • 6. Data: 2002-06-07 16:02:07
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

> [...]
    >
    > pokazują chyba, że jak jest coś co nie służy do działalnosci
    > to nie powinno się znaleźć w kosztach ani bezpośrednio

    A po czym poznać, że samochód będący w ŚT nie służy DG i należy
    zaprzestać odpisów?

    M.

  • 7. Data: 2002-06-08 09:04:01
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > A po czym poznać, że samochód będący w ŚT nie służy DG i należy
    > zaprzestać odpisów?
    >
    > M.

    zgadzam sie z toba , ale prosze przeczytaj art w biuletynie gorzowskim nr.
    16 z 01-06-2002 pt. budynek wylaczony z uzywania str 37

    jacek